شنبه ۱۰ آبان ۹۹
20 ترفند كاربردي براي انجام بهتر بازاريابي با استفاده از اينستاگرام (بخش دوم)
11) از هشتگ ها استفاده كنيد
هشتگ ها در شبكه هاي اجتماعي ابزارهاي قدرتمندي هستند كه شما با استفاده از اين ابزارها مي توانيد كاري كنيد كه محتوايي كه به اشتراك مي گذاريد در شبكه هاي اجتماعي ديده شود. بنابراين استفاده كردن از هشتگ ها در تمام شبكه هاي اجتماعي موضوعي لازم و حياتي است. در صورتي كه از هشتگ ها استفاده نكنيد، حتي اگر بهترين و باكيفيت ترين محتوا را هم توليد كرده باشيد و در صفحه خودتان به اشتراك گذاشته باشيد؛ هيچ كس نمي تواند محتواي شما را ببيند بنابراين شانستان براي اينكه فالوئر جديدي داشته باشيد به صفر مي رسد! اينستاگرام هم مانند ديگر شبكه هاي اجتماعي نيازمند اين است كه از هشتگ استفاده كنيد. البته به هنگام استفاده از هشتگ ها بايد به اين موضوع توجه كنيد كه از هشتگ هايي استفاده كنيد كه از همه هشتگ ها بيشتر مرتبط با كارتان باشند چون در صورتي كه از هشتگ هاي غيرمرتبطي استفاده كنيد شانس كمي براي موفقيت خواهيد داشت. درباره تعداد هشتگ هاي قابل استفاده نيز بايد گفت كه با اينكه اينستاگرام به شما اجازه مي دهد كه تا 30 هشتگ در هر پست استفاده كنيد؛ ولي تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه پست هايي كه 11 هشتگ داشتند از پست هاي ديگر موفق تر عمل مي كردند. بنابراين به نظر مي رسد كه حدود 11 هشتگ براي يك پست به تعداد ايده آل هشتگ ها نزديك باشد.
12) زمان مناسب براي پست گذاشتن را انتخاب كنيد
از ديگر نكته هايي كه شما به هنگام بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه زمان مناسب براي گذاشتن پست ها را درنظر داشته باشيد. شما بايد در زمان هايي پست بگذاريد كه احتمال مي دهيد كه در اين زمان ها بيشتري مخاطبين را پيدا خواهيد كرد. به عنوان مثال در صورتي كه ساعت 4:20 صبح از خواب بيدار شويد و پست بگذاريد، احتمال اينكه پست هاي شما ديده شود خيلي كم است به اين دليل كه در اين ساعت اكثر افرادي كه از شبكه اينستاگرام استفاده مي كنند در خواب هستند! (البته به احتمال زياد!) بنابراين زمان مناسب براي پست گذاشتن نيز يكي ديگر از نكته هاي بسيار مهمي است كه شما حتما بايد به آن توجه كنيد.
13) براي اينكه تعداد مخاطبين بيشتري را به تجارت خودتان جلب كنيد، رقابت هايي را ميان آنها ايجاد كنيد
يكي از شيوه هايي كه شما مي توانيد به اين شيوه تعداد مخاطبين خود را افزايش دهيد اين است كه ميان آنها رقابت هايي ايجاد كنيد. ايجاد كردن رقابت ميان آنها يكي از روش هاي بسيار مناسب براي افزايش ميزان جذابيتي است كه صفحه شما براي آنها دارد. همچنين شما مي توانيد تخفيف هاي ويژه اي را براي برندگان اين رقابت ها درنظر بگيريد تا آنها براي رقابت كردن انگيزه هاي بيشتري داشته باشند. در صورتي كه شما حقيقتا اين كار را به خوبي انجام دهيد، اين كار مي تواند براي برند شما مزيت هاي زير را داشته باشد:
- اين كار مي تواند منجر به افزايش ميزان هوشياري برند شما شود و باعث شود كه تعداد افراد بيشتري متوجه برند شما شوند
- اين كار مي تواند باعث شود كه ارتباطاتي كه آنها با شما دارند بيشتر شود
- اين كار مي تواند باعث شود كه تعداد افرادي كه براي اينكه در رقابت هاي ديگر آينده اي كه در صفحه شما انجام خواهد شد شركت كنند و شما را فالو كنند؛ بيشتر شود.
شما مي توانيد از شيوه هاي مختلفي براي ايجاد رقابت در برندتان استفاده كنيد:
- رقابت در زمينه به اشتراك گذاري تصاوير: در اين شيوه شما مي توانيد از مخاطبين خودتان بخواهيد تا با استفاده از هشتگ هاي مخصوصي تصاوير خودشان را در شرايط مخصوصي به اشتراك بگذارند.
- رقابت در زمينه به اشتراك گذاري محتوا: شما مي توانيد از آنها بخواهيد تا با كامنت گذاشتن در پست هاي شما وارد اين رقابت شوند. همچنين شما مي توانيد مخاطبين را تشويق كنيد كه دوستان خودشان را هم براي وارد شدن به اين رقابت تگ كنند.
- رقابت در زمينه لايك ها: شما مي توانيد از آنها بخواهيد كه با لايك كردن پست هاي شما در رقابت شركت كنند.
14) از بخش "استوري ها" استفاده كنيد
استفاده كردن از بخش استوري ها نيز يكي ديگر از روش هايي است كه شما به اين روش مي توانيد تعداد مخاطبين خودتان را بيشتر كنيد. استفاده از اين استوري ها (كه 24 ساعت باقي مي مانند) مي تواند به شما كمك كند تا احساس اعتماد را ميان مخاطبين افزايش دهيد و كاري كنيد كه تعداد افرادي كه مشتريان حقيقي شما مي شوند افزايش پيدا كند.
15) محتواي توليد شده توسط كاربران (UGC) را امتحان كنيد
شما به عنون يك بازارياب و فردي كه قرار است بازاريابي انجام دهد، نيازي نيست كه صرفا خودتان يك محتوايي توليد كنيد و آن را با آنها به اشتراك بگذاريد. بلكه براي اينكه بتوانيد اين كار را بهتر انجام دهيد مي توانيد از تكنيك جديدي به نام تكنيك محتواي توليد شده توسط كاربران (UGC) استفاده كنيد. در اين تكنيك شما سعي مي كنيد تا از محتوايي استفاده كنيد كه مخاطبين توليد كرده اند و سپس با اشتراك گذاري اين محتوا كاري كنيد كه كيفيت بازاريابي شما بيشتر شود. شما بايد سعي كنيد تا آنها را تشويق كنيد كه از چنين محتوايي استفاده كنند. اين محتوايي كه كاربران توليد مي كنند مي تواند شامل ويديوها، تصاوير و يا نوشته هايي باشند كه آنها مي توانند اين محتوا را به شما ارسال كنند و شما مي توانيد به اين شيوه بازاريابي را انجام دهيد. يكي از روش هايي كه مي توانيد آنها را تشويق كنيد كه از اين نوع محتوا براي شما توليد كنند اين است كه آنها را تشويق كنيد كه لحظه هاي خاطره انگيزي كه داشته اند و تجربياتي كه داشته اند را با برند شما از طريق اينستاگرام به اشتراك بگذارند و سعي كنند تا بهترين خاطراتشان را با شما به اشتراك بگذارند.
16) از استوري هاي برندهاي ديگر هم استفاده كنيد
از ديگر نكته هاي بسيار مهمي كه شما بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه از استوري هايي كه در برندهاي ديگر مي بينيد هم استفاده كنيد. در صورتي كه شما استوري هايي را پست مي كنيد كه در برندهاي ديگر هم به اشتراك گذاشته شده اند؛ اين توانايي را پيدا خواهيد كرد كه احساس اعتماد را در ميان افرادي كه شما را فالو مي كنند ايجاد كنيد. در اين صورت شما مي توانيد به ديگران ثابت كنيد كه نسبت به ديگر شركت هايي كه در اينستاگرام هستند هم احساس دوستي داريد و دوست داريد تا آنها هم موفق شوند. اين موضوع براي شما اهميت زيادي پيدا مي كند به اين دليل كه در اين صورت افرادي كه شما را دنبال مي كنند خواهند فهميد كه شما شركتي هستيد كه نسبت به شركت هاي ديگر (حتي شركت هايي كه رقيبتان هستند) هم احساس خوبي داريد و دوست داريد تا اين شركت ها هم موفق شوند بنابراين در اين صورت احتمال اينكه صفحه شما را دنبال كنند بيشتر مي شود.
17) از پشت صحنه شركتتان هم تصاوير و ويديوهايي تهيه كنيد
يكي از كارهايي كه به شما در بازاريابي با استفاده از اينستاگرام كمك بسيار زيادي مي كند اين است كه سعي كنيد تا از تصاوير و ويديوهايي استفاده كنيد كه نشان دهنده پشت صحنه شركتتان مي شود. به عنوان مثال مي توانيد هر چند وقت يك بار تصاويري از پشت صحنه كار در شركت را كه مربوط به كاركنان و همكارانتان در اين شركت مي شود را به نمايش بگذاريد تا مخاطبين و افرادي كه شما را فالو مي كنند احساس كنند كه در پشت صحنه شركت شما به جاي اينكه يك ماشين وجود داشته باشد؛ انسان وجود دارد. در اين صورت احساس اعتمادي كه نسبت به شما دارند بيشتر مي شود. در اين صورت حتي شما مي توانيد كاري كنيد كه آنها احساس كنند كه بخشي از برند شما مي باشند. وقتي كه فالوئرهاي شما بتوانند نگاهي به آنچه كه درون شركت شما اتفاق مي افتد داشته باشند؛ مي توانند احساس كنند كه بخشي از برند شما مي باشند و در صورتي كه شما بتوانيد چنين احساسي را در آنها ايجاد كنيد در حقيقت برنده خواهيد شد به اين دليل كه در اين صورت اعتماد آنها به شما به شكل قابل توجهي افزايش مي يابد.
18) از ويديوها استفاده كنيد
از ديگر نكته هاي بسيار مهمي كه توجه كردن به آن مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي كيفيت كار شما با استفاده از بازاريابي داشته باشد اين است كه شما براي بازاريابي كردن با استفاده از اينستاگرام "بايد" از ويديوهايي جذاب استفاده كنيد. از آن جايي كه استفاده كردن از ويديوها به عنوان ابزاري براي بازاريابي در سال هاي اخير رشد خيره كننده اي داشته است و از آن جايي كه وب سايت هايي مانند وب سايت يوتيوب و وب سايت هاي ديگري كه در آنها ويديوها به اشتراك گذاشته مي شوند در سال هاي اخير از شهرت خيره كننده اي برخوردار شده اند؛ بنابراين تجارت هايي كه براي بازاريابي كردن از ويديو استفاده نكنند هرگز نمي توانند آنطور كه بايد و شايد كار بازاريابي را انجام دهند. بنابراين يكي از مهم ترين نكته هايي كه شما بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد براي بازاريابي كردن حتما از ويديوهاي مرتبط با كار و همچنين باكيفيت بالا استفاده كنيد. به هنگام به اشتراك گذاري ويديوها بايد حتما اين دو نكته را در نظر داشته باشيد:
- طول ويديوهاي شما بايد در محدوده معقول باشد (يعني ويديوها نبايد خيلي كوتاه باشند و همچنين نبايد خيلي طولاني باشند)
- كيفيت تصوير ويديوها بايد بالا باشد (هرچقدر كه كيفيت تصوير بالاتر باشد بهتر است)
- ويديوها بايد از نظر محتوايي كاملا مرتبط با كارتان باشند
19) از "افراد تاثيرگذار" يا influencer ها استفاده كنيد
از ديگر شيوه هايي كه افرادي كه با استفاده از اينستاگرام بازاريابي مي كنند براي اينكه كارشان را با كيفيت بيشتري انجام دهند؛ شيوه بازاريابي كردن با كمك گرفتن از افراد تاثيرگذار اينستاگرام (Influencer) مي باشد. افراد تاثيرگذار در اينستاگرام (و به طور كلي در شبكه هاي اجتماعي) افرادي هستند كه تعداد فالوئرهاي زيادي دارند. البته اين افراد لزوما هنرپيشه ها و يا سلبريتي ها نمي باشند و ممكن است افراد معمولي كه در اينستاگرام داراي مخاطبين زيادي هستند جزء افراد تاثيرگذار باشند. در اين شيوه بازاريابي شما به عنوان بازارياب بايد سعي كنيد تا نظر اين افراد تاثيرگذار را به خودتان جلب كنيد تا براي فالوئرهاي خودشان شركت شما را تبليغ كنند. در صورتي كه بتوانيد اين كار را به خوبي انجام دهيد خواهيد ديد كه تعداد فالوئرهاي شما به ميزان بسيار قابل توجهي افزايش پيدا خواهد كرد و شما قادر خواهيد بود كه تعداد مشتريان بسيار بيشتري را به سمت خودتان بكشانيد.
20) سعي كنيد با مخاطبين ارتباط احساسي برقرار كنيد
اين نكته نكته اي است كه تمام افرادي كه مي خواهند با استفاده از شبكه هاي اجتماعي به بازاريابي بپردازند بايد در نظر داشته باشند. در صورتي كه شما به عنوان فردي كه مي خواهد با استفاده از اينستاگرام (و يا شبكه هاي اجتماعي ديگر) به بازاريابي بپردازد، نياز داريد كه يك رابطه عاطفي و احساسي را بين خودتان و مخاطبينتان برقرار كنيد. در غير اين صورت شانستان براي اينكه در كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي موفق شويد خيلي كم مي شود. تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته اند ثابت كرده اند كه تجارت هايي كه در حين بازاريابي كردن يك رابطه عاطفي با مخاطبينشان برقرار مي كنند نسبت به تجارت هايي كه چنين رابطه اي را با مخاطبينشان برقرار نمي كنند خيلي موفق تر عمل مي كنند. وقتي كه شما بتوانيد چنين ارتباطي را با مخاطبينتان برقرار كنيد، مي توانيد يك احساس اعتماد را در آنها ايجاد كنيد كه اين احساس اعتماد باعث مي شود كه مخاطبين بيشتري جذب تجارت شما شوند و در نتيجه تعداد مشتريان شما نسبت به گذشته افزايش پيدا مي كند.
- ۴۵ بازديد
- ۰ نظر