سه شنبه ۰۸ مهر ۹۹
19 توصيه اوليه براي استارت آپ ها به منظور بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي (بخش دوم)
10) زمان مناسبي را براي گذاشتن پست ها انتخاب كنيد
براي اينكه در شبكه هاي اجتماعي پست بگذاريد نمي توانيد هر زماني را انتخاب كنيد! در حقيقت شما بايد اين كار را در يك زمان مناسبي انجام دهيد. در صورتي كه چنين كاري را نكنيد هيچ كس پست هاي شما را نمي بيند. البته پيدا كردن زمان مناسب براي پست گذاشتن كاملا بستگي به مخاطبيني دارد كه شما داريد. شما بايد بر اساس نوع مخاطبيني كه داريد زمان مناسب براي پست گذاشتنتان را انتخاب كنيد. در صورتي كه مخاطبيني كه شما داريد جز دسته اي هستند كه وقت آزاد آنها بيشتر شب ها مي باشد؛ شما هم بايد شب ها براي آنها پست بگذاريد. اما در صورتي كه آنها بيشتر ظهرها به شبكه هاي اجتماعي مي روند، شما هم بايد در همان محدوده زماني براي آنها پست بگذاريد تا پست هاي شما را ببينند. فراموش نكنيد كه زماني كه شما براي آنها پست مي گذاريد خيلي مهم است و يكي از پارامترهاي تاثيرگذار در ميزان موفق شدن شما و يا شكست خوردن شما در كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي مي باشد.
11) مخاطبين هر كدام از پلتفرم هاي خودتان را بشناسيد
در صورتي كه براي بازاريابي كردن با استفاده از شبكه هاي اجتماعي از چند پلتفرم استفاده مي كنيد، بايد مخاطبين خودتان در هركدام از اين پلتفرم ها را بشناسيد و همچنين بدانيد كه هر دسته از اين مخاطبين چه نيازهايي دارند. اين موضوع خيلي اهميت دارد كه شما بدانيد كه براي اينكه تعداد مخاطبينتان را در هركدام از اين شبكه هاي اجتماعي زياد كنيد نياز به چه كارهايي داريد. شما بايد بدانيد كه مخاطبين شما در توييتر با مخاطبين شما در اينستاگرام با مخاطبين شما در فيسبوك و مخاطبين شما در ديگر شبكه هاي اجتماعي كه از آنها استفاده مي كنيد چه تفاوت هايي دارند و بر اساس اين تفاوت ها بايد محتوايي توليد كنيد كه آنها بپسندند. به عنوان مثال، ممكن است شما به اين نتيجه برسيد كه مخاطبين شما در شبكه اجتماعي اينستاگرام بيشتر دوست دارند تا شما براي آنها از محتوايي استفاده كنيد كه درون مايه طنز دارد. در اين صورت بايد براي اين دسته از مخاطبين محتواي طنز ايجاد كنيد. و يا به عنوان مثال ممكن است مخاطبين شما در توييتر گونه اي ديگر از محتوا را بپسندند كه شما بايد براي اين نوع مخاطبين نيز همان محتوايي توليد كنيد كه مي خواهند.
12) ترافيك مربوط به شبكه هاي اجتماعي خودتان را بررسي كنيد
از مهم ترين كارهايي كه افرادي كه مي خواهند با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بازاريابي كنند بايد انجام دهند اين است كه ميزان عملكرد خودشان را بررسي كنند. شما براي انجام دادن اين كار مي توانيد از روش هاي مختلفي استفاده كنيد. در حقيقت ابزارهاي مختلف و متعددي وجود دارند كه شما مي توانيد از اين ابزارها استفاده كنيد و كار تجزيه و تحليل اطلاعات مربوط به بازدهي شما در كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را انجام دهيد. به عنوان مثال وب سايت گوگل با استفاده از ابزارهاي مختلفي كه در اختيارتان قرار مي دهد به شما اين امكان را مي دهد كه دقيقا بررسي كنيد كه در كداميك از شبكه هاي اجتماعي بيشتر موفق بوده ايد. يكي از مهم ترين پارامترهايي كه به هنگام تحليل عملكرد خودتان در شبكه هاي اجتماعي بايد به آن توجه كنيد (و نقش تعيين كننده اي دارد) عامل ترافيك شبكه هاي اجتماعي (Social traffic) است كه شما مي توانيد با استفاده از ابزارهاي تحليلي گوگل به راحتي اين پارامتر را براي خودتان مشخص كنيد. ترافيك شبكه هاي اجتماعي به صورت كمي به شما نشان مي دهد كه تقريبا در چه جايگاهي قرار گرفته ايد.
13) پيوسته پست بگذاريد
از ديگر نكته هايي كه شما حتما بايد به آن توجه كنيد اين است كه پست گذاشتن به شيوه پيوسته را فراموش نكنيد. در صورتي كه شما بر اساس يك جدول زمان بندي شده براي خودتان پست بگذاريد، احتمال موفقيتان خيلي بيشتر از زماني مي شود كه شما براي پست گذاشتنتان جدول زمان بندي شده اي نداشته باشيد.
به عنوان مثال شبكه اينستاگرام را مورد توجه قرار دهيد. در صورتي كه شما براي پست گذاشتن در اينستاگرام يك برنامه مشخص و دقيقي داشته باشيد، مي توانيد انتظار دشته باشيد كه تعداد افرادي كه شما را فالو مي كنند زياد شوند. به اين دليل كه در اين صورت آنها بعد از اينكه آخرين پست شما را ديدند، منتظرند تا دوباره برايشان پست بگذاريد. همچنين وقتي كه شما بر اساس يك برنامه مشخصي كار پست گذاشتن را براي آنها انجام دهيد، آنها مي دانند كه اگر شما را فالو كنند، در زمان هاي مشخص پست هاي جديدي را دريافت مي كنند. بنابراين در اين صورت شما را فالو خواهند كرد. پس سعي كنيد حتما براي پست گذاشتنتان يك برنامه ريزي مشخص داشته باشيد.
14) آن دسته از پست هايتان كه از همه بيشتر موفق بوده اند را شناسايي كنيد
نكته ديگر اين است كه آن دسته از پست هايي را كه نسبت به پست هاي ديگرتان از همه بيشتر موفق بوده اند براي خودتان شناسايي كنيد. اين كار به شما كمك مي كند تا اين موقعيت را داشته باشيد كه عواملي را كه منجر به موفقيت اين پست هاي شما شده است شناسايي كنيد و سعي كنيد از اين عوامل در گذاشتن پست هاي بعدي كمك بگيريد. بنابراين در صورتي كه شما پست هايي را كه فكر مي كنيد از همه پست هايتان موفق تر شده اند شناسايي كنيد و آنها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد؛ مي توانيد بفهميد كه در پست هاي بعدي براي اينكه پستتان موفق شود بايد چه كارهايي انجام دهيد.
علاوه بر تمام اين موارد، وقتي كه شما يك پستي را كه از بقيه پست ها براي شما عملكرد بهتري داشته است را شناسايي مي كنيد، خود پست را مي توانيد دوباره تكرار كنيد (البته ممكن است در برخي از موارد نياز باشد كه تغييراتي در آن ايجاد كنيد ولي در بسياري از موارد مي توانيد خود پست را دوباره بگذاريد).
15) ميزان رشد فالوئرهايتان را مرتبا بررسي كنيد
يكي ديگر از نكته هاي خيلي مهمي كه شما بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه ميزان رشد فالوئرهايتان را مورد بررسي قرار دهيد. وقتي كه شما مرتب بررسي كنيد كه تعداد فالوئرهايتان به چه ميزان رشد مي كند؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تا حدود زيادي از روند انجام كار آگاه شويد. و همين آگاه شدن از روند انجام كار به شما كمك مي كند تا كارتان را بهتر انجام دهيد. اما در صورتي كه اصلا به روند رشد فالوئرها توجهي نكنيد، نمي دانيد كه در چه مرحله اي قرار داريد بنابراين همين موضوع كار را برايتان دشوار مي كند. شما بايد پيوسته بررسي كنيد كه فالوئرهاي شما تا چه اندازه اي رشد مي كنند بنابراين به اين شيوه مي توانيد كار افزايش دادن تعداد فالوئرها را بهتر انجام دهيد به اين دليل كه در صورتي كه روند رشد فالوئرهايتان كند شد، سريعا باخبر مي شويد و سعي مي كنيد تا استراتژي بهتري را براي اين كار مورد استفاده قرار دهيد كه باعث شود تعداد فالوئرهايتان رشد سريع تري داشته باشد.
16) فالوئرهاي جعلي خودتان را شناسايي كنيد
شناسايي كردن فالوئرهايي كه فالوئرهاي اصلي شما نمي باشند نيز از ديگر كارهايي است كه انجام دادن آن مي تواند به شما كمك كند تا در كار بازاريابي موفق تر باشيد. البته اينكه شما شناسايي كنيد كه كداميك از فالوئرهايتان حقيقي است و كداميك جعلي مي باشد كار سختي است كه ممكن است به اين آساني نتوانيد از پس اين كار بر بياييد. اما حقيقت اين است كه در صورتي كه خوب توجه كنيد مي توانيد اين كار را انجام دهيد. در صورتي كه شما بتوانيد تشخيص دهيد كه كداميك از فالوئرهاي شما به ميزان 90 روز غيرفعال بوده اند مي توانيد اين دسته از فالوئرها را در دسته فالوئرهاي جعلي دسته بندي كنيد. روش ديگر براي فهميدن اينكه كداميك از فالوئرهاي شما جعلي است و كداميك جعلي نيست اين است كه فالوئرهايي را پيدا كنيد كه در طول 50 پست آخري كه شما گذاشته ايد؛ با شما تعاملي نداشته اند! بنابراين مي توانيد انتظار داشته باشيد كه اين فالوئرها فالوئرهاي جعلي هستند. در صورتي كه شما اين افراد را فالو مي كنيد، بهتر است كه از فالو كردنشان دست بكشيد و افراد ديگري را فالو كنيد كه حقيقتا با پست هاي شما تعاملات مناسبي دارند.
17) به هنگام تجزيه و تحليل داده ها، به ميزان رشد صفحه تان (بر حسب درصد) توجه كنيد
وقتي كه شما ميزان رشد صفحه تان را درنظر مي گيريد، متوجه مي شويد كه در بازه هاي زماني مختلف از نظر بازدهي در چه وضعيتي قرار داشتيد. همين موضوع به شما كمك مي كند تا پيش بيني كنيد كه براي اينكه در آينده رشد كنيد بايد چه كارهايي انجام دهيد. خيلي مهم است كه شما ميزان رشد صفحه مجازيتان را براي خودتان مشخص كنيد و سعي كنيد تا بر همين اساس كاري كنيد كه اين ميزان رشد بيشتر شود. وقتي كه شما از ميزان رشد صفحه مجازيتان باخبر شديد، اين توانايي را خواهيد داشت كه استراتژي هاي خودتان را به گونه اي تغيير دهيد كه بتوانيد اين ميزان رشد را بيشتر كنيد.
خيلي مهم است كه اين ميزان رشد را بر حسب درصد براي خودتان بيان كنيد به اين دليل كه وقتي كه شما ميزان رشد صفحه تان را بر حسب درصد براي خودتان مشخص مي كنيد، اين عدد كه در حقيت نشان دهنده درصد رشد صفحه شما مي باشد؛ عددي است كه شما مي توانيد به عنوان پارامتر مهمي براي نشان دادن ميزان رشد از آن استفاده كنيد و براي اينكه آن را بالا ببريد، سعي كنيد تا از استراتژي هاي جديد استفاده نماييد.
18) نسبت به قوانين و مقرراتي كه هر پلتفرم شبكه هاي اجتماعي به صورت جداگانه براي خودش دارد بي تفاوت نباشيد!
هركدام از پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي براي خودشان قوانين و مقرراتي را به صورت جداگانه دارند كه در صورتي كه به آنها توجه نكنيد نمي توانيد در بازاريابي با استفاده از اين پلتفرم ها موفق شويد. به عنوان مثال پلتفرم اينستاگرام براي خودش قوانيني دارد كه در صورتي كه شما بخواهيد با استفاده از آن بازاريابي را انجام دهيد بايد حتما به اين قوانين توجه كنيد. در صورتي كه قوانين اينستاگرام كاملا مربوط به خودش است و با قوانين پلتفرم هاي ديگر كاملا متفاوت مي باشد. بنابراين شما براي اينكه بتوانيد در بازاريابي با استفاده از هركدام از اين پلتفرم ها پيروز شويد بايد قوانين مربوط به آنها را درنظر داشته باشيد و بر اساس همين قوانين عمل كنيد. البته يك سري قوائد و اصولي هم وجود دارند كه مربوط به تمام شبكه هاي اجتماعي مي باشند ولي براي موفقيت در بازاريابي كردن با استفاده از هركدام از اين پلتفرم ها شما بايد به قوانين و مقرراتي كه مربوط به پلتفرم مربوطه مي باشد توجه كنيد.
19) با توجه به تحليل هايي كه انجام مي دهيد، سعي كنيد براي خودتان استراتژي ها و اهداف جديد ايجاد كنيد
آخرين نكته (كه البته از نظر اهميت نبايد آن را در رتبه آخر قرار داد) اين است كه وقتي كه داده هاي مربوط به تحليل هاي اكانت هاي شبكه هاي اجتماعيتان را جمع آوري كرديد؛ سعي كنيد تا با بررسي كردن اين داده ها به نتيجه گيري هاي جديدي برسيد. در حقيقت شما مي توانيد با بررسي كردن اين داده ها و آمار و ارقام براي آينده كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي استراتژي هاي جديدي را براي خودتان پيدا كنيد و سعي كنيد تا با استفاده از اين استراتژي ها تعداد فالوئرهاي خودتان را زيادتر كنيد. به عنوان مثال در صورتي كه شما از يك استراتژي مخصوصي براي بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنيد وقتي كه آمارها و ارقام مربوط به اين استراتژي را بررسي كنيد و متوجه شويد كه اين استراتژي براي شما نتيجه خوبي به همراه ندارد؛ مي توانيد استراتژي هاي خودتان را تغيير دهيد و استراتژي هاي جديدي را براي خودتان ايجاد كنيد كه به شما كمك كنند تا كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را بهتر انجام دهيد و تعداد افرادي كه شما را فالو مي كنند را افزايش دهيد.
- ۵۸ بازديد
- ۰ نظر