یکشنبه ۰۴ خرداد ۰۴

 

6 توصيه براي استفاده بهتر از شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي

 

1) هدفتان را بشناسيد.

در صورتي كه شما مي خواهيد از شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي كردن استفاده كنيد، قبل از هر چيزي بايد هدفتان را براي خودتان روشن كنيد. در صورتي كه شما براي انجام بازاريابي هدفي نداشته باشيد، چطور مي توانيد انتظار داشته باشيد كه افرادي كه قرار است تجارت شما را با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بشناسند به شما اعتماد كنند؟

شما بايد براي خودتان دقيقا مشخص كنيد كه از كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي چه هدفي داريد؟ اهداف شما مي توانند موارد زير باشند:

- افزايش ميزان ترافيك وب سايت

- افزايش ميزان هوشياري برند

- افزايش ميزان فروش

- و بسياري از اهداف ديگر.

بنابراين تا زماني كه شما هدفتان را نشناسيد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه در اين كار موفق شويد.

براي بازاريابي كردن با استفاده از ابزار شبكه هاي اجتماعي شما نياز داريد تا براي خودتان يك استراتژي مشخص كنيد و براي اينكه چنين استراتژي براي خودتان مشخص كنيد "لزوما" نياز به اين داريد كه اول هدفتان را مشخص كنيد و سپس سعي كنيد تا بر اساس اين هدف استراتژي خودتان را پايه ريزي كنيد.

2) با مخاطبينتان ارتباطي از نوع ارتباطات شبكه هاي اجتماعي برقرار كنيد!

بازاريابي كردن با استفاده از شبكه هاي اجتماعي كمي با بازاريابي كردن با استفاده از وب سايت متفاوت است. شبكه هاي اجتماعي، همانطور كه از نامش پيداست، مربوط به "اجتماع" مي شود بنابراين شما براي اينكه بتوانيد از اين ابزار براي بازاريابي استفاده كنيد بايد حتما به جنبه اجتماعي بودن آن هم توجه داشته باشيد. بگذاريد مطلب را بيشتر روشن كنيم. زماني را درنظر بگيريد كه شما يك پستي را در وب سايت قرار مي دهيد و مخاطبيني هم به عنوان بازديدكننده اين وب سايت شما را مي بينند. در اين جا يك ارتباط يك طرفه اي ميان شما و مخاطبين ايجاد مي شود به اين شيوه كه شما پست ها را مي گذاريد و مخاطبينتان اين پست ها را مي بينند. (درست مانند زماني كه يك معلم در كلاس درس مي دهد و دانش آموزان به او گوش مي دهند) اما در صورتي كه شما بخواهيد اين كار را با استفاده از شبكه هاي اجتماعي انجام دهيد، ديگر چنين حالتي وجود ندارد. در اكثر شبكه هاي اجتماعي فضايي وجود دارد كه شما و تمام افراد ديگري كه در اين شبكه هاي اجتماعي وجود دارند با هم تعامل مي كنند. بنابراين يك نكته بسيار مهم اين است كه شما بتوانيد با آنها ارتباط موثري برقرار كنيد و همواره فعال باشيد تا آنها هم درك كنند كه شما آنها را دوست داريد. براي اينكه فعال باشيد روش هاي مختلفي وجود دارد از جمله اينكه مي توانيد به كامنت هايي كه آنها براي شما مي گذارند پاسخ دهيد و يا اينكه در بحث هايي كه در موارد مختلف مي كنند شركت كنيد (چه اين بحث ها در ارتباط با شما باشد و چه نباشد) و يا اينكه مسابقات و رقابت هايي را برايشان ايجاد كنيد و غيره.

3) مخاطبينتان را بشناسيد!

شناخت مخاطبين نيز يكي ديگر از نكته هايي است كه شما حتما بايد به هنگام بازاريابي كردن با استفاده از شبكه هاي اجتماعي به آن توجه داشته باشيد. در صورتي كه شما مخاطبين خودتان را به خوبي بشناسيد و درك كنيد كه آنها چه مي خواهند مي توانيد كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را به خوبي انجام دهيد. در غير اين صورت ممكن است با مشكل مواجه شويد. شما بايد دقيقا آنها را بشناسيد تا بتوانيد نيازهايي كه دارند را به خوبي پاسخ بگوييد.

4) رقباي خودتان را به خوبي بشناسيد.

علاوه بر شناخت مخاطبين، يكي ديگر از نكته هاي مهمي كه شما بايد به هنگام انجام كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي به آن توجه داشته باشيد اين است كه رقباي خودتان را بشناسيد. همانطور كه مي دانيد دنياي بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي يك دنياي بسيار رقابتي است. امروزه تعداد زيادي از شركت ها و تجارت ها هستند كه مي خواهند كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را انجام دهند بنابراين اين موضوع باعث مي شود كه شما در يك فضاي شديدا رقابتي قرار مي گيريد كه براي اينكه بتوانيد رقباي خودتان را شكست دهيد، بايد حتما نسبت به آنها شناخت داشته باشيد.

در صورتي كه شما بتوانيد رقباي خودتان را به خوبي بشناسيد و بفهميد كه آنها چكار مي كنند، بهتر از زماني كه اصلا هيچ شناختي نسبت به آنها نداريد مي توانيد كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را انجام دهيد. بنابراين سعي كنيد درباره آنها تحقيق كنيد و ببينيد كه چگونه بازاريابي مي كنند و از چه پست هايي استفاده مي كنند و چگونه ارتباطي با مخاطبين برقرار مي كنند.

5) پيوسته پست بگذاريد.

نكته ديگري كه دانستن آن براي افرادي كه مي خواهند با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بازاريابي كنند خيلي مهم است اين است كه آنها بايد پيوسته پست بگذارند. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما مي خواهيد با استفاده از شبكه اينستاگرام به بازاريابي بپردازيد. در صورتي كه شما تحت هيچ الگوي منظمي پست نگذاريد، احتمال اينكه مخاطبين جديدي براي خودتان پيدا كنيد خيلي كمتر از زماني مي شود كه شما تحت يك الگوي منظم و مشخصي پست بگذاريد (به عنوان مثال هر روز بعد از ظهر پست بگذاريد و يا در صورتي كه فعاليت زيادي داريد هر روز دو بار (به عنوان مثال يك بار صبح و يك بار ديگر بعد از ظهر پست بگذاريد) و يا در صورتي كه دوست نداريد خيلي فعاليت كنيد هر هفته يك بار پست بگذاريد.

بنابراين بهتر است براي پست گذاشتن در شبكه هاي اجتماعي يك الگوي منظمي داشته باشيد و سعي كنيد تا بر اساس اين الگوي منظم پست هايتان را در شبكه هاي اجتماعي بگذاريد. در اين صورت است كه مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد افرادي كه شما را دنبال مي كنند خيلي زياد شوند به اين دليل كه آنها انتظار دارند كه در زمان مشخصي پست هاي شما را ببينند!

6) از تمام ويژگي هاي پلتفرم هاي مختلف استفاده كنيد.

پلتفرم هاي مختلفي كه شما مورد استفاده قرار مي دهيد هركدام داراي ويژگي هاي مختلفي هستند كه با استفاده از اين ويژگي ها مي توانيد كار ارتباط گرفتن با مخاطبين را براي خودتان آسان تر كنيد. بنابراين يكي از رموز موفقيت در بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي اين است كه از تمام ويژگي هايي كه در اين پلفترم ها وجود دارد استفاده كنيد تا بتوانيد كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي را بهتر انجام دهيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما از شبكه اجتماعي اينستاگرام براي بازاريابي كردن استفاده مي كنيد. در اينستاگرام ويژگي هاي مختلفي وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند تا باكيفيت تر بازاريابي كنيد. به عنوان مثال:

- استوري اينستاگرام: كه شما مي توانيد به مدت 24 ساعت تصاوير و يا ويديوهايي از پشت پرده شركتتان و يا از خودتان و همكارانتان در آن قرار دهيد

- IGTV: كه شما مي توانيد با استفاده از آن ويديوهاي بلند را آپلود كنيد

- Instagram Live: كه شما مي توانيد با استفاده از آن به صورت زنده با مخاطبين ارتباط برقرار كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.