سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹
7 ترفند براي اين كه تعداد فالوورهاي اينستاگرام را افزايش دهيد
بازاريابي با استفاده از شبكه هاي مجازي اين روزها تبديل به جزء لاينفك از بازاريابي شده است. اين روزها پلتفرم "اينستاگرام" تبديل به يكي از مشهورترين پلتفرم ها براي بازاريابان شده است. بنابراين شركت هاي مختلف بر روي استفاده كردن از اين پلتفرم با همديگر به رقابت مي پردازند و هر كدام از آنها مي خواهند تا از اين پلتفرم بهتر از ديگري استفاده كنند. بنابراين رقابت بر سر استفاده باكيفيت از اينستاگرام روز به روز در حال افزايش مي باشد و تجارت ها و شركت ها سعي مي كنند تا از روش هاي جديدي براي جلب كردن توجه مشتريان استفاده كنند. هر كدام از آنها مي خواهند كاري كنند كه مشتريان از طريق اينستاگرام جلب تجارتشان شوند.
بنابراين در صورتي كه شما به عنوان يك شركت و سازمان مي خواهيد از پلتفرم اينستاگرام براي بازاريابي استفاده كنيد؛ بهتر است كه اين حقيقت را قبول كنيد كه هرچقدر كه تعداد فالوورهاي بيشتري در اينستاگرام داشته باشيد؛ احتمال اين كه بتوانيد در كار بازاريابي موفق تر باشيد بيشتر است. البته بايد اين نكته را نيز درنظر داشته باشيد كه افزايش پيدا كردن تعداد فالوورهاي اينستاگرام چيزي نيست كه شما بتوانيد به اين راحتي بدست بياوريد! مخصوصا در اين دوره اي كه ميزان رقابت بر سر افزايش تعداد فالوورهاي اينستاگرام بيشتر وبيشتر مي شود! ديگر آن زمان گذشت كه شما مي توانستيد تنها با پست كردن چند تصوير جديد و اضافه كردن چند هشتگ به اين تصاوير، كاري كنيد كه صدها فالوور به فالوورهاي شما اضافه شوند! اين روزها ديگر اين كه بتوانيد تعداد فالوورهاي خودتان را افزايش دهيد واقعا نيازمند تلاش سخت كوشانه و تمرين و همچنين استفاده از برخي از تكنيك هايي است كه در اين رابطه به شما كمك مي كنند.
بنابراين همانطور كه ذكر شد با توجه به سخت تر شدن كار در اين زمينه و همچنين با توجه به الگوريتمي كه اينستاگرام به كار مي برد (كه هر از چندگاهي تغيير مي كند!) و با توجه به حجم زياد رقابتي كه در اين زمينه ايجاد شده است؛ براي اين كه در كار بازاريابي با استفاده از اينستاگرام موفق شويد بايد ترفندهاي لازم براي انجام اين كار را در نظر داشته باشيد. بنابراين در اين پست قصد داريم تا 7 تا از ترفندهايي را كه شما با عمل كردن به اين ترفندها مي توانيد تعداد فالوورهاي اينستاگرام خودتان را بالا ببريد به شما ارايه كنيم.
1) زمان مناسب براي پست گذاشتن را پيدا كنيد
شما چه اين موضوع را قبول كنيد و چه قبول نكنيد (كه البته بايد قبول كنيد!!!) زماني كه شما تصميم مي گيريد كه پست بگذاريد يكي از پارامترهايي است كه بر روي چگونگي عملكرد شما در اينستاگرام تاثير بسزايي دارد. اين زمان بايد زماني باشد كه از همه زمان ها بيشتر احتمال دارد كه كاربران اينستاگرام صفحه اينستاگرام خودشان را باز كنند چون در اين صورت احتمال اين كه پست هاي شما را ببينند خيلي زياد مي شود. البته اين كه تصميم بگيريد كه در 24 ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته كدام ساعت را براي پست كردن انتخاب كنيد تصميمي است كه مي تواند به عوامل مختلفي بستگي داشته باشد. براي اين كه بدانيد كه بهترين زمان براي پست گذاشتن چه زماني است؛ بهترين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه تعيين كنيد كه با چه دسته اي از فالوورها روبرو مي باشيد. به عنوان مثال در صورتي كه اكثر فالوورهاي شما دانش آموزان و دانشگاهيان مي باشند؛ بهترين زمان براي پست گذاشتن شما اول صبح و يا آخر شب است. شما مي توانيد بر اساس نوع فالوورهاي خودتان يك جدول زمان بندي براي پست گذاشتنتان انتخاب كنيد و سعي كنيد تا بر اساس اين جدول زمانبندي به صورت دقيق و منظم پست بگذاريد.
2) به "هشتگ" ها توجه كنيد
در اينستاگرام ابزاري به نام هشتگ وجود دارد كه شما با استفاده از آن اين امكان را خواهيد داشت كه كاري كنيد كه پست هايي كه مي گذاريد براي كاربران قابل ديدن باشد. در صورتي كه شما پستي را در اينستاگرام قرار دهيد و براي اين پست هشتگي نگذاريد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه كسي آن را ببيند! حتي در صورتي كه بهترين پست ها را هم گذاشته باشيد؛ در صورتي كه هشتگي به همراه آنها وجود نداشته باشد شما نمي توانيد كاري كنيد كه ديگران پست شما را ببينند. ولي يك نكته خيلي مهمي كه در استفاده از هشتگ ها بايد در نظر داشته باشيد اين است كه نبايد اين هشتگ ها را بدون توجه به ارتباطشان با پست هايي كه قرار داده ايد استفاده كنيد. به اين دليل كه در صورتي كه هشتگ هايي را در زير پست هايتان قرار دهيد كه ارتباط چنداني با كارتان نداشته باشد؛ در اين صورت افرادي كه از پست هاي شما ديدن مي كنند با ديدن اين هشتگ هاي نامربوط عصباني مي شوند و احتمال اين كه صفحه اينستاگرام شما را ترك كنند بيشتر مي شود!
3) تنها پست هاي خودتان را به تصاوير محدود نكنيد
شما نبايد تنها تصاوير را در اينستاگرام قرار دهيد. اينستاگرام ابزاري است كه اين امكان را به شما مي دهد كه محتواي متفاوت را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد. به عنوان مثال شما مي توانيد از ويديوهاي مختلف و متنوع استفاده كنيد. همچنين اينستاگرام قابليتي به نام IGTV دارد كه شما مي توانيد در آن ويديوهايي با طول مدت زمان بيشتر را آپلود كنيد. IGTV يك ابزار بسيار كاربردي و مهم در اينستاگرام است كه شما مي توانيد با استفاه از آن درك كنيد كه مخاطبينتان دوست دارند چگونه محتوايي را ببينند. البته به هنگام استفاده از اين ابزار خودتان را مجبور نكنيد كه حتما هر روز ويديوهايي 7 دقيقه اي و يا ويديوهايي با مدت زمان بيشتر در آن قرار دهيد. بلكه اگر حداقل يك بار هم اين كار را انجام دهيد مي توانيد تعداد افرادي كه صفحه شما در اينستاگرام را فالو مي كنند را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. يكي ديگر از ويژگي هاي اينستاگرام، استوري آن است. شما مي توانيد از اين ويژگي استوري اينستاگرام براي بالا بردن تعداد فالوورها استفاده نماييد.
4) از ژئوتگينگ هم استفاده كنيد
يكي از ويژگي هاي اينستاگرام كه ژئوتگينگ نام دارد به افرادي كه مي خواهند پست بگذارند اين امكان را مي دهد كه هشتگ هايي را براي خودشان ايجاد كنند كه تنها براي افرادي كه در نزديكي آنها زندگي مي كنند قابل روئيت باشد. شما با استفاده از اين ويژگي اين توانايي را خواهيد داشت تا خودتان را به افرادي كه در نزديكي محل زندگي شما هستند بشناسانيد. اين كار مي تواند براي شما خيلي سودمند باشد چون به اين روش شما اين توانايي را داريد كه كاري كنيد كه محصولات و خدماتي را كه ارايه مي دهيد به افرادي كه در نزديكي محل شما هستند معرفي كنيد و به اين شيوه به سودآوري زيادي برسيد.
البته اين ژئوتگينگ ويژگي هاي منحصر به فرد ديگري هم دارد. به عنوان مثال شما با استفاده از اينستاگرام اين توانايي را خواهيد داشت تا ژئوتگ ها را در مكاني ارايه كنيد كه مردم در آن مكان ها از همه بيشتر درباره برند شما با هم مكالمه مي كنند! بنابراين با استفاده از ژئوتگينگ شما مي توانيد به راحتي فرآورده ها و خدمات خودتان را به افرادي كه در نزديكي محل زندگيتان هستند معرفي كنيد.
5) به كيفيت تصاوير توجه كنيد
يكي ديگر از نكته هاي خيلي مهمي كه شما بايد حتما به منظور جلب بيشتر تعداد مخاطبين درنظر داشته باشيد اين است كه بايد حتما به كيفيت تصاويري كه در اينستاگرام آپلود مي كنيد توجه كنيد. يكي از مهم ترين ابزارهايي كه اينستاگرام از آن استفاده مي كند؛ ابزار تصوير مي باشد. بنابراين در صورتي كه شما نتوانيد از تصاوير مناسب و باكيفيت براي اينستاگرام استفاده كنيد نمي توانيد تعداد فالوورهاي خودتان را افزايش دهيد. شما براي اين كه صفحه اينستاگرام پررونقي داشته باشيد بايد حتما به كيفيت تصاويري كه در آن آپلود مي كنيد توجه كنيد. البته كيفيت اين تصاوير تنها يك بخش كار است و يك بخش مهم تر و هيجان انگيزتر كار هم اين است كه اين تصاوير بايد به گونه اي باشند كه جذاب باشند و توجه مخاطبين به آنها جلب شود. البته در رابطه با مورد دوم نگران نباشيد! به اين دليل كه خود اينستاگرام مي تواند ابزارهايي را در اختيار شما قرار دهد كه با استفاده از اين ابزارها براي اين كه تصاويري توليد كنيد كه داراي كيفيت بالا باشند؛ تنها نياز به يك گوشي موبايل داريد كه مي توانيد با استفاده از اين ابزارها تصاوير گرفته شده را ويرايش نماييد!
بنابراين براي اين كه در اينستاگرام تصاوير باكيفيتي داشته باشيد نياز به اين نداريد كه يك عكاس حرفه اي و يا چيزي شبيه به آن باشيد و تنها كاري كه مي كنيد اين است كه از دوربين عكاسي موبايل خود استفاده كنيد و سپس سعي كنيد تا با استفاده از اين ابزارها آن را ويراش كنيد. شما با استفاده از اين ابزارها مي توانيد ويژگي هاي جديد و منحصر به فردي مانند تغيير دادن رنگ ها و تغيير دادن زاويه ها و غيره را به تصاويرتان اضافه كنيد كه به شما اين امكان را مي دهند كه تصاير را جذاب تر كنيد.
6) سعي كنيد با برندهاي ديگر همكاري داشته باشيد
در ابتدا ممكن است گفتن اين حرف به نظر شما عجيب بيايد كه چگونه مي توانيد با برندهاي ديگر همكاري داشته باشيد در صورتي كه آنها رقيب شما هستند؟ اما حقيقت امر اين است كه وقتي كه شما سعي مي كنيد تا با اين برندها همكاري كنيد (به اين معني كه به آنها در گذاشتن پست ها ياري برسانيد و در بسياري از موارد از آنها ياري بخواهيد) مي توانيد هم تجربياتي را كه خودتان در اين زمينه داشته ايد در اختيار آنها بگذاريد و هم اين كه كاري كنيد كه از تجربيات آنها استفاده كنيد. علاوه بر آن، يكي ديگر از نكته هاي مثبت بسيار مهمي كه در زمينه چنين همكاري هايي وجود دارد اين است كه در صورتي كه شما نام اين برندها را در صفحه اينستاگرام خودتان ببريد؛ با اين كارتان مي توانيد باعث شويد كه تعدادي از افرادي كه آنها را فالو مي كنند شما را هم فالو كنند! بنابراين به اين روش مي توانيد كاري كنيد كه تعدادي از فالوورهاي آنها هم مال شما شود (و البته به احتمال زياد تعداد زيادي از افرادي كه شما را فالو مي كنند هم آنها را فالو خواهند كرد!)
مخصوصا در صورتي كه شما در اينستاگرام تازه كار هستيد و تازه وارد شده ايد ممكن است اين ترس را داشته باشيد كه چگونه با يك برند ديگر دوست شوم؟ ولي بايد اين كار را بدون ترس انجام دهيد و بدانيد كه انجام دادن اين كار از آن چه كه شما فكرش را مي كرده ايد آسان تر مي باشد! شما همچنين بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه انجام دادن چنين كاري مي تواند گامي بزرگ در جهت بالا بردن كيفيت برند و تعريف كردن يك هويت برند براي شما باشد.
براي اين كه چنين رابطه اي برقرار كنيد مي توانيد هشتگ هايي را ايجاد كنيد كه مخصوص اين كار مي باشند. البته براي اين كار روش هاي ديگري هم وجود دارد از جمله اين كه شما مي توانيد از بخش DM يا پيام هاي خصوصي براي ارتباط گرفتن با آنها استفاده كنيد و يا اين كه مي توانيد در زير پست هايي كه آنها مي فرستند كامنت بگذاريد و غيره.
7) از طريق "استوري" هايي كه پست مي كنيد؛ فيدبك هايي را كه كاربران از شما دارند جمع آوري كنيد
يكي ديگر از نكته هاي مهم كه مي تواند در بالا بردن تعداد فالوورهاي شما در اينستاگرام تاثير بسيار زيادي داشته باشد اين است كه شما بايد به فيدبك هايي كه كاربران از طريق استوري براي شما مي فرستند توجه داشته باشيد. البته توجه كردن به موضوع فيدبك به طور كلي يكي از مهم ترين نكته هايي است كه شما به عنوان يك برند بايد توجه داشته باشيد به اين دليل كه بايد بدانيد كه "مشتري پادشاه است!" و براي اين كه نظر مثبت اين مشتريان را جلب كنيد بايد بدانيد كه ديدگاه آنها نسبت به شما چيست. اين موضوع همچنين در اينستاگرام هم اهميت پيدا مي كند. شما بايد بررسي كنيد كه كاربراني كه به استوري شما پاسخ مي دهند درباره شما و برندتان و صفحه اينستاگراميتان چه نظري دارند. البته خوشبختانه اينستاگرام اين كار را براي شما راحت كرده است و وقتي كه شما يك استوري در اينستاگرام مي گذاريد به راحتي مي توانيد پاسخ هايي را كه از كاربران مختلف دريافت كرده ايد بررسي كنيد و به راحتي درباره آنها اطلاعات بيشتري بدست آوريد. اين كار مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي كيفيت كار شما داشته باشد به اين دليل كه وقتي مشتريان و مخاطبينتان را بشناسيد و وقتي كه بدانيد چه نظري درباره شما دارند؛ كارتان در مرحله هاي بعدي آسان تر خواهد شد.
- ۵۶ بازديد
- ۰ نظر