پنجشنبه ۰۸ خرداد ۰۴

 

ترفندهايي براي بالا بردن تعداد لايك ها در اينستاگرام

 

اين روزها بازاريابي با استفاده از اينستاگرام به يكي از روش هاي بسيار موثر در بازاريابي تبديل شده است به طوري كه تجارت هاي زيادي هستند كه براي بازاريابي سعي مي كنند تا از اين روش استفاده كنند و بازاريابي خودشان را انجام دهند. البته استفاده از اينستاگرام به عنوان ابزاري كه به شركت ها كمك كند تا محصولاتي كه دارند و يا خدماتي كه ارايه مي دهند را تبليغ كنند نيازمند دانش و مهارت مناسب خودش است و شما به عنوان تجارتي كه مي خواهد بازاريابي با اينستاگرام را تجربه كند بايد حتما اين دانش و مهارت را داشته باشيد. يكي از پارامترهاي مهمي كه بر روي كيفيت بازاريابي شما در اينستاگرام اثر مي گذارد؛ "لايك" هاي اينستاگرام مي باشد. "لايك" هاي اينستاگرام، در حقيقت نشان دهنده توافق افرادي هستند كه پست ها را نگاه مي كنند. بنابراين هر فردي كه مي خواهد براي خودش يك پيج اينستاگرام ايجاد كند؛ مهم است كه تعداد زيادي از اين لايك ها را داشته باشد. شما به عنوان يك برند در صورتي كه مي خواهيد با استفاده از اپليكيشن اينستاگرام برند خودتان را بازاريابي كنيد؛ يكي از مهم ترين نكته هايي كه بايد در اين رابطه درنظر داشته باشيد اين است كه به لايك هاي اينستاگرام توجه كنيد. لايك ها شاخص ها و پارامترهاي مهمي هستند كه مي توانند به شما كمك كنند تا ميزان معروفيت خودتان و ميزان موفقيت خودتان در بازاريابي را افزايش دهيد.

افزايش تعداد لايك هاي اينستاگرام هميشه به عنوان يكي از موضوعات مهمي بوده است كه شركت هاي مختلفي كه مي خواسته اند بازاريابي را انجام دهند هميشه سعي مي كرده اند تا به آن توجه كنند. شما هرچقدر كه تعداد لايك هاي بيشتري داشته باشيد؛ اين موضوع به اين معني است كه تعداد افراد بيشتري هستند كه كار شما را دنبال مي كنند بنابرين موفق تريد. در اين پست قصد داريم تا ترفندهايي را به شما نشان دهيم كه با استفاده از اين ترفندها بتوانيد تعداد لايك هايتان را در اينستاگرام افزايش دهيد:

1) سعي كنيد هميشه سر موقع پست بگذاريد

يكي از مهم ترين نكته هايي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بدانيد كه بهتر است چه موقعي پست بگذاريد. شما بايد براي پست گذاشتن زماني را انتخاب كنيد كه فالوورهايتان از هميشه آمادگي بيشتري را دارند. اين كه هر زماني كه احساس كرديد مناسب است پست بگذاريد اصلا استراتژي خوبي براي اين كار نيست. شما بايد زماني كه بيشترين احتمال وجود دارد كه مخاطبينتان اينستاگرام خودشان را باز كنند پست بگذاريد. البته اين موضوع بستگي به مخاطبينتان هم دارد. به عنوان مثال در صورتي كه مخاطبين شما اكثرا افراد جواني هستند كه به دانشگاه و يا دبيرستان مي روند؛ بهترين زمان براي پست گذاشتن اول صبح، اول بعد از ظهر و يا زماني است كه خورشيد غروب مي كند. در چنين شرايطي نبايد ساعت 1 بعد از ظهر پست بگذاريد (هنگامي كه همه آنها مي خواهند چرت بزنند!)

2) مخاطبين خودتان را بشناسيد

در صورتي كه اميد زيادي به استفاده از اينستاگرام داريد و فكر مي كنيد كه اينستاگرام مي تواند به شما كمك كند؛ بايد حتما مخاطبين خودتان را بشناسيد و بدانيد كه از چه نوع پست هايي راضي هستند. سعي نكنيد كه توجه تمام افراد را به خودتان جلب كنيد. فراموش نكنيد پيج شما بايد به گونه اي باشد كه تنها توجه طيف مخصوصي از مخاطبين را به خودش جلب كند. بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه پروفايل شما و استوري هايي كه پست مي كنيد تماما انتظاراتي را كه آن طيف خاص از مخاطبينتان دارند برآورده مي كنند. در صورتي كه اين كار را به درستي انجام دهيد؛ خواهيد ديد كه تعداد لايك هاي شما خيلي زياد مي شود.

3) به صورت پيوسته پست بگذاريد

پيوستگي در پست گذاشتن دقيقا به همان اندازه اهميت دارد كه پست گذاشتن در زمان مناسب اهميت دارد. بهتر است براي اين كار يك جدول زمان بندي داشته باشيد و اين كار را بر اساس نظم و قائده خاصي انجام دهيد. در صورتي كه كاربران بتوانند اعتماد كنند كه هر روز و يا هر هفته پست هاي جديد از يك پيج دريافت مي كنند؛ در اين صورت احتمال اين كه جلب محتوا شوند بيشتر مي شود. در صورتي كه شما با بي نظمي پست بگذاريد؛ كار جمع آوري كردن كاربران براي شما سخت تر و دشوارتر مي شود.

4) از جئوتگ ها (geotag) استفاده كنيد

جئوتگ ها مي توانند يكي از روش هاي بسيار موثر براي اين باشند كه افراد بدانند شما كجا هستيد بنابراين شما با اين روش مي توانيد به آنها كمك كنيد كه احساس نزديكي بيشتري با شما داشته باشند و در نتيجه احتمال اين كه مشتريتان شوند بالا برود. علاوه بر آن، استفاده از اين روش مي تواند منجر شود كه افرادي كه در نزديكي شما زندگي مي كنند احساس كنند كه در دنياي واقعي به آنها نزديك هستيد بنابراين بيشتر از گذشته جلب شما شوند.

5) كپشن هاي زيبا بنويسيد

يكي ديگر از روش هايي كه در بالا بردن كيفيت محتواي شما و بالا بردن احتمال اين كه كاربران جلب شما شوند تاثير بسيار بسيار زيادي دارد؛ نوشتن كپشن هاي مناسب است. درست است كه بخش عمده اي از كاربران اينستاگرام تنها بر روي بخش ديداري آن تمركز مي كنند ولي نمي توان اهميت كپشن را (كه مي تواند در برخي از مواقع لبخند را بر روي لبان آنها بياورد و در برخي از موارد آنها را غمگين كند) ناديده گرفت. استفاده از كپشن روش بسيار موثري براي جمع آوري كردن تعداد لايك هاي بيشتر است. در رابطه با كپشن ها فراموش نكنيد كه كپشن هاي كوتاه تر نسبت به كپشن هاي بلندتر بهتر عمل مي كنند بنابراين به شما اين اجازه را مي دهند كه به راحتي طيف گسترده تري از مخاطبين را داشته باشيد.

6) افراد و برندها را به صورت هوشمندانه تگ كنيد

تگ گردن افراد و برندهاي ديگر مي تواند يكي از روش هاي مهم براي جلب توجه كاربران و در نتيجه آن افزايش تعداد لايك ها براي شما باشد. ولي مهم است كه شما اين كار را تنها زماني انجام دهيد كه ارتباطي وجود داشته باشد. افراد و برندها را تنها به اين منظور تگ نكنيد كه توجه كسي را جلب كنيد! به جاي آن سعي كنيد تا از تگ كردن ها استفاده كنيد تا نشان دهيد كه چقدر به افراد ديگر و يا به برندهاي ديگر اهميت مي دهيد و هميشه از اين روش استفاده كنيد تا محتواي ارزشمند و سرگرم كننده را با مخاطبينتان به اشتراك بگذاريد.

7) از افراد بخواهيد كه دوستانشان را تگ كنند

بسته به نوع مخاطبيني كه داريد؛ اين استراتژي كه از افراد بخواهيد كه دوستانشان را تگ كنند هم مي تواند استراتژي مناسبي باشد. البته در اين زمينه مراقب باشيد كه به هنگام اعمال كردن اين استراتژي، آن را به درستي و با رعايت اصول اعمال كنيد.

8) بهترين تصاويري را كه مي توانيد به اشتراك بگذاريد

ظاهرا اينستاگرام يك پلتفرم برپايه تصاوير و تصويري مي باشد. بنابراين افرادي از همه بيشتر در استفاده از آن موفق هستند كه از همه بهتر مي توانند تصاوير باكيفيت توليد كنند. در صورتي كه تصاوير باكيفيت براي كارتان داشته باشيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد لايك هاي بسيار زيادي بدست آوريد. بنابراين از تمام مهارت هاي هنري خودتان و از تمام ذوق عكسبرداريتان استفاده كنيد تا هر تصويري كه آپلود مي كنيد بهترين كيفيت را داشته باشد. اين بدان معني است كه شما بايد تصاويري را آپلود كنيد كه كاربران از اين تصاوير خوششان بيايد. از تصاوير كپي پيست شده و يا تصاوير باكيفيت پايين استفاده نكنيد.

9) معمولا از هشتگ ها استفاده كنيد

هشتگ ها يكي از باارزش ترين ابزارهايي هستند كه شما مي توانيد از آنها استفاده كنيد. در حقيقت هشتگ قوي ترين سلاح شما براي كار مي باشد. پس سعي كنيد استفاده از آنها را دست كم نگيريد! شما بايد در بيشتر پست هايي كه ارايه مي كنيد از هشتگ ها استفاده كنيد. همچنين بايد از اين هشتگ ها در بيو و در استوري خودتان هم استفاده كنيد. درست است كه استوري اينستاگرام لايك نمي شود ولي اين اصلا مهم نيست چون از طريق هشتگ است كه كاربران مي توانند به راحتي محتواي شما را هم پيدا كنند بنابراين اين كار منجر به افزايش لايك هم براي شما مي شود.

10) از هشتگ ها در جاي مناسب خودشان استفاده كنيد

دقيقا به همان اندازه كه استفاده از خود هشتگ ها اهميت دارد؛ اين موضوع هم مهم است كه شما بدانيد كه كجا از اين هشتگ ها استفاده مي كنيد. شما بايد از هشتگ هاي با كيفيت بالا استفاده كنيد. سعي نكنيد تا اين هشتگ ها را بي هدف در زير پست هايتان قرار دهيد كه شايد شانس ديدن اين پست ها بيشتر شود چون چنين كاري به جاي اين كه تعداد لايك هاي مربوط به پست هاي شما را زياد كند؛ حتي آنها را كم هم مي كند!

هشتگ هايي كه به درستي مورد استفاده قرار گرفته اند مي توانند يكي از بهترين ابزارها براي ارتقاي كيفيت كار شما باشند و مي توانند منجر به اين شوند كه معروفيت شركت شما زياد شود. اين كار همچنين مي تواند در افزايش تعداد فالوورها كمك زيادي به شما بكند و در اين حالت شما ديگر مجبور نيستيد فالوور اينستاگرام بخريد!

11) سعي كنيد به هنگام مناسبت هاي مختلف، پست هاي مربوط به همان مناسبت ها را بگذاريد

به عنوان مثال در صورتي كه تعطيلات نزديك مي شود؛ سعي كنيد تا پست هايي ايجاد كنيد كه در ارتباط با تعطيلات هستند. البته اين موضوع بدان معني نيست كه محتواي اصلي خودتان را رها كنيد! فراموش نكنيد كه پست كردن محتوايي كه از همه بيشتر به تجارتتان مرتبط باشد براي موفقيت تجارتتان حياتي است و پيج هايي كه از همه محتواي مرتبط تري دارند پيج هايي هستند كه از همه بيشتر لايك دريافت مي كنند. اما سعي كنيد تا در صورتي كه ديديد مي توانيد پستي بگذاريد كه در عين حال كه به محتوايتان مرتبط است؛ با مناسبت آن زمان هم همخواني دارد اين پست را بگذاريد و در صورتي كه چنين ارتباطي وجود نداشت؛ كاري نكنيد!

12) بين كاربران مسابقه بگذاريد

اينستاگرام به شما اين امكان را مي دهد كه مسابقات و رقابت هايي بين مخاطبين و فالوورها ايجاد كنيد. اين روش يكي از بهترين روش ها است كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش مخاطبين را به خودتان جلب كنيد. به آنها قول دهيد كه برايشان جوايزي مناسب درنظر مي گيريد و در اين صورت خواهيد ديد كه آنها بيشتر جلب شما مي شوند. البته بايد هر اتفاقي كه افتاد به قول هايي كه داده ايد پايبند باشيد!

13) برخي اوقات هم محتوايي را كه بوسيله كاربران ايجاد شده است پست كنيد

محتوايي كه بوسيله كاربران ايجاد شده است در برخي از موارد مي تواند بسيار جالب و جذاب باشد. اين كار همچنين يك روش مناسبي است براي اين كه شما نشان دهيد كه نسبت به فالوورهاي وفادارتان احساس قدرداني مي كنيد.

14) تبليغ كردن پيج ها و پيج هاي ديگر مي تواند به شما كمك زيادي بكند

شما با استفاده از اين روش مي توانيد تعداد مخاطبين خودتان را بيشتر و بيشتر كنيد. همچنين مي توانيد كاري كنيد كه برندي كه از آن نام برده ايد نيز براي شما احترامي قائل شود و بداند كه شما برندي هستيد كه به برندهاي ديگر هم ارزش مي دهيد. خود اين موضوع مي تواند منجر به اين شود كه برندهاي ديگري هم كه شما از آنها نام برده ايد اين احساس را پيدا كنند كه براي اين كه كار شما را جبران كنند به برند شما هم اشاره كنند و برند شما را هم تبليغ كنند.

15) بر روي پست هاي پيج هاي مربوط به تجارت هاي ديگر هم لايك و كامنت بگذاريد

يكي ديگر از روش هايي كه شما مي توانيد با اين روش تعداد لايك هاي پيج خودتان را بالا ببريد اين است كه پست هاي مربوط به تجارت هاي ديگر را لايك كنيد و بر روي آنها كامنت قرار دهيد. پست هايي كه ديگر مردم مي گذارند هم به همان اندازه پست هايي كه شما مي گذاريد مهم است. انجام اين كار علاوه بر اين كه مي تواند براي شما كار لذت بخشي باشد (اين كه صفحه هاي مربوط به ديگر پيج ها را مشاهده كنيد و آنها را لايك كنيد و بر روي آنها كامنت قرار دهيد) مي تواند به شما اين اجازه را دهد كه در چشمان افرادي كه مخاطبين شما مي باشند؛ به نظر خودخواه نياييد. در واقع در چنين شرايطي مخاطبين شما، شما را به عنوان فردي درنظر مي گيرند كه به پست هايي كه ديگران مي گذارند هم اهميت مي دهد و تنها به فكر كارش خودش نيست.

16) تمام تلاشتان را بكنيد كه پيجتان در بخش "اكسپلور تب" (Explore tab) در اينستاگرام مخاطبين وارد شود

اكسپلور تب يكي از بهترين ابزارهايي است كه مي تواند به افرادي كه تازه اينستاگرام دار شده اند كمك كند تا پيج هاي جديد و مناسب را پيدا كنند. در صورتي كه شما بتوانيد كاري كنيد كه پيج شما بر روي اين بخش نمايش داده شود؛ تعداد لايك هاي شما به شيوه باورنكردني افزايش پيدا مي كند.

17) سعي كنيد از پشت صحنه كارتان هم پست هايي قرار دهيد

بيشتر افراد تاثيرگذار (و هواداران اينستاگرام) دوست دارند تا جزئياتي درباره "زندگي پشت پرده" برندها بدانند. بنابراين يكي از روش هاي افزايش تعداد لايك ها اين است كه با پست كردن محتوايي در اين رابطه اين امكان را براي آنها فراهم آوريد.

18) درباره رقبايتان تحقيق كنيد

از ديگر روش هاي افزايش تعداد لايك در اينستاگرام اين است كه درباره رقبايتان تحقيق كنيد. شما بايد بررسي كنيد كه وضعيت رقبايتان از نظر پست كردن نوع محتوا، استفاده از هشتگ ها و غيره به چه صورتي است. نترسيد از اين كه از برخي از استراتژي هايي كه به آنها كمك كرده است تا موفق شوند استفاده كنيد! اين كار مي تواند به شما كمك كند تا روندهاي ديگري را كه مي تواند به شما كمك كند بهتر موفق شويد را نيز كشف كنيد.

19) از مشورت گرفتن نترسيد!

شما مي توانيد براي گرفتن ايده هاي جديد براي كار و استراتژي هاي جديد براي انجام بازاريابي، از ديگران هم مشورت بگيريد. مي توانيد سوالاتي را براي اين افراد پست كنيد (به عنوان مثال در استوريتان و يا در خود پست هايتان) و از آنها بخواهيد كه به شما در اين زمينه ياري برسانند. اين روش يكي از بهترين روش ها است كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش بفهميد كه براي پست هاي بعدي و فعاليت هاي بعدي خودتان در اينستاگرام بهتر است از چه استراتژي هايي استفاده كنيد.

20) انواع مختلف محتوا را امتحان كنيد

استفاده كردن از روش آزمايش و خطا يكي از بهترين كارهايي است كه شما مي توانيد براي بالا بردن تعداد لايك هايتان انجام دهيد. شما بايد شيوه هاي مختلف را امتحان كنيد و انواع و اقسام محتوايي را كه به نظرتان براي اين كار مناسب مي آيد پست كنيد. به عنوان مثال مي توانيد نوع پست ها را تغيير دهيد (بعضي وقت ها تنها تصوير پست كنيد و نتيجه را ببينيد و بعضي وقت ها از ويديو استفاده كنيد و يا مثلا شيوه هاي ابتكاري ديگر مانند پست كردن ويديوهاي سياه و سفيد را نيز امتحان كنيد)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.