سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹
10 ترفند كارآمد براي اين كه تعداد فالوورهاي اينستاگرامتان را افزايش دهيد
اين روزها كار بازاريابي كردن در دنيا نسبت به چند سال گذشته كمي دشوارتر شده است. شركت ها براي اين كه در اين راه از رقباي خودشان جلو بيفتند؛ بايد تكنيك هاي انجام دادن آن را ياد بگيرند. يكي از بهترين تكنيك هايي كه در اين رابطه مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد؛ تكنيك استفاده از شبكه هاي اجتماعي مي باشد. بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي (Social Media Marketing) يكي از بهترين روش هاي بازاريابي كردن شركت ها در روزگار حاضر است كه مي تواند در تعيين كردن سرنوشت يك شركت نقش مهمي داشته باشد.
بازاريابي با اينستاگرام (Instagram marketing) يكي از انواع مهم بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي مي باشد كه مي تواند در بالا بردن كيفيت كار تجارت ها تاثير زيادي داشته باشد. بازاريابي با استفاده از اينستاگرام باعث مي شود كه تجارت ها بتوانند با استفاده از تصاوير و ويديوهاي مختلف با مخاطبين خودشان ارتباط برقرار كنند. در سال هاي اخير، اينستاگرام تبديل به يكي از ابزارهاي باارزش براي برندهايي شده است كه مي خواهند فرهنگ سازماني خودشان را به مخاطبين نشان دهند و فرآورده ها و خدماتي را كه توليد مي كنند به شيوه اي جديد و شگفت انگيز بفروشند.
بنابراين استفاده كردن از اينستاگرام به عنوان ابزاري براي بازاريابي مي تواند باعث شود كه مشتريان جديد براي شركت ها ايجاد شود و همچنين ميزان وفاداري آنها به برند افزايش پيدا كند و همچنين هويت برند هم به خوبي ايجاد شود.
شركت ها مي توانند با استفاده از اينستاگرام آمارها و ارقام مرتبط با افرادي كه از استوري ها بازديد مي كنند و يا پست ها را لايك مي كنند و زير آنها كامنت مي گذارند و يا ويديوها را مي بينند داشته باشند. همچنين شركت ها با استفاده از اينستاگرام مي توانند به راحتي جمعيت افرادي كه آنها را فالو مي كنند را از نظر پارامترهايي مانند جنسيت، سن و سال، محل زندگي و حتي ساعت هايي كه در آن فعاليت مي كنند بسنجند.
شما به عنوان يك تجارتي كه قصد بازاريابي داريد مي توانيد با استفاده از اينستاگرام بازاريابي را به شيوه بسيار مناسبي انجام دهيد. بازاريابي با استفاده از اينستاگرام براي تجارت هايي كه مي خواهند تعداد بازديدكنندگان بيشتري داشته باشند و ميزان فروش خودشان را افزايش دهند و يا وفاداري برند بيشتري براي خودشان ايجاد كنند و يا اين كه بازاريابي با استفاده از افراد تاثيرگذار را انجام دهند خيلي مناسب است. البته اين شيوه بازاريابي هم مانند تمام شيوه هاي ديگر نيازمند اين است كه راه و روش درست انجام كار را بدانيد. در حقيقت با اين كه اينستاگرام اپليكيشني است كه بسياري از افراد در سراسر دنيا آن را دوست دارند (و هواداران زيادي دارد) ولي با اين وجود بسياري از بازاريابان به اندازه اي كه با فيسبوك آشنا هستند؛ با اين ابزار آشنا نمي باشند. بنابراين در اين پست قصد داريم تا 10 ترفند را براي اين كه بتوانيد تعداد فالوورهايتان را در اينستاگرام بالا ببريد ارايه كنيم:
1) پيج خودتان را در پلتفرم هاي ديگر شبكه هاي اجتماعي هم تبليغ كنيد
در صورتي كه شما از پلتفرم هاي مختلفي در شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنيد؛ يكي از بهترين روش هايي كه مي توانيد تعداد فالوورهاي خودتان را بالا ببريد به اين طريق است كه پيج خودتان را در اين شبكه ها تبليغ كنيد. به عنوان مثال در صورتي كه علاوه بر اينستاگرام فيسبوك هم داريد؛ مي توانيد در فيسبوك هم پيج اينستاگرامي خودتان را تبليغ كنيد و يا مي توانيد در توييتر و ديگر شبكه هاي اجتماعي هم اين كار را انجام دهيد. در صورتي كه چنين كنيد؛ افرادي كه صفحه شما را در اين شبكه ها دنبال مي كنند مي توانند به پيج شما در اينستاگرام سر بزنند و شما را فالو كنند.
وقتي كه پيج اينستاگرامي خودتان را تبليغ مي كنيد؛ مي توانيد برخي از پست هاي اينستاگرامي خودتان را هم به عنوان تبليغ در پلتفرم هاي ديگر شبكه هاي اجتماعي قرار دهيد و اين كار منجر مي شود كه افرادي كه شما را در اين پلتفرم ها دنبال مي كنند بتوانند يك دورنمايي از آن چه كه قرار است در پيج هاي اينستاگرام شما داشته باشند ببينند.
2) از هشتگ هاي معروف استفاده كنيد
اينستاگرام ابزاري به نام هشتگ دارد كه استفاده از آن دقيقا مانند توييتر مي باشد. شما با استفاده از هشتگ ها مي توانيد كاري كنيد كه كاربران اينستاگرامي بتوانند محتواي كار شما را پيدا كنند. در صورتي كه از هشتگ استفاده نكنيد هيچ كس نمي تواند با جستجو كردن در اينستاگرام محتواي كار شما را پيدا كند بنابراين شانس شما براي اين كه در كار موفق شويد تقريبا صفر مي شود! بنابراين در صورتي كه شما بتوانيد از هشتگ هاي معروف و تاثيرگذار و در زمان تاثيرگذار استفاده كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه پيدا كردن محتوايي كه به اشتراك گذاشته ايد براي شما قابل قبول تر شود. البته يك نكته مهمي كه به هنگام استفاده كردن از هشتگ ها بايد در نظر داشته باشيد اين است كه بايد هميشه معني اين هشتگ را قبل از اين كه از آن استفاده كنيد دو بار چك كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه تنها از هشتگ هايي استفاده مي كنيد كه با هويت برندتان متناسب مي باشد. در صورتي كه از هشتگ هايي استفاده كنيد كه ارتباط چنداني با هويت برندتان ندارند؛ احتمال موفق شدن شما در جلب مخاطبين بيشتر كم مي شود.
3) هشتگ ها را بررسي كنيد
شما به عنوان يك تجارتي كه قصد دارد تا با استفاده از ابزار اينستاگرام به بازاريابي كردن بپردازد بايد هر چند وقت يك بار اثري را كه استفاده از هشتگ هايي كه انتخاب كرده ايد بر روي وضعيت اكانتتان دارد بررسي كنيد. بايد هميشه چشمتان به هشتگي كه استفاده مي كنيد باشد. در صورتي كه مي خواهيد ميزان ترافيك زيادي داشته باشيد بايد حتما اين كار را انجام دهيد. بايد اين موضوع را بررسي كنيد و در صورتي كه متوجه شديد كه وقتي كه از اين هشتگ ها استفاده مي كنيد هيچ كس پيج شما را نمي بيند؛ بنابراين زمان آن رسيده است كه اين هشتگ ها را عوض كنيد و هشتگ هاي ديگري ايجاد كنيد كه داراي اثربخشي بيشتري نسبت به اين هشتگ ها باشند. در صورتي كه تجارتي هستيد كه به صورت محلي كار مي كنيد بايد اطمينان حاصل كنيد كه هشتگ هايي كه از آنها استفاده مي كنيد حالت ژئوتگ داشته باشد (ژئوتگ ها هشتگ هايي هستند كه براي افرادي نمايش داده مي شوند كه در همسايگي محدوده اي قرار دارند كه در اين محدوده فردي كه از اين هشتگ ها استفاده مي كرده است قرار دارد). بنابراين به موضوع هشتگ ها توجه زيادي بكنيد.
4) هميشه محتواي ويديويي را چاشني كارتان بكنيد
اين روزها محتواي ويديويي يكي از بهترين و اثرگذارترين انواع محتوايي است كه به صورت آنلاين موجود مي باشد. در صورتي كه شما سعي كنيد تا از محتواي ويديويي در كارتان استفاده كنيد اين امكان را خواهيد داشت كه تعداد فالوورهاي خودتان را زياد كنيد. علت اين امر اين است كه اين روزها تعداد افرادي كه به استفاده از ويديوها گرايش دارند نسبت به افرادي كه از ويديوها استفاده نمي كنند خيلي افزايش پيدا كرده است. بنابراين سعي كنيد تا هرچند وقت يك بار (به عنوان مثال حداقل هفته اي يك بار) محتواي ويديويي پست كنيد. فراموش نكنيد كه يكي ديگر از ابزارهاي بسيار مهمي كه اينستاگرام در زمينه توليد محتواي ويديويي دارد و شما مي توانيد از آن استفاده كنيد؛ ابزار "لايو" اينستاگرام مي باشد. شما مي توانيد با استفاده از اين ابزار ويديويي به صورت زنده از خودتان بگيريد و با مخاطبين به اشتراك بگذاريد. در صورتي كه از اين روش ها استفاده كنيد مي توانيد تضمين كنيد كه تعداد افرادي كه توجهشان به شما و برندتان جلب مي شود خيلي افزايش پيدا مي كند. بنابراين سعي كنيد حتما در كنار پست هايي كه مي گذاريد محتواي ويديويي را هم وارد كنيد.
5) صفحه برندتان را به روزرساني كنيد
صفحه برند اينستاگرام شما، در حقيقت صفحه اصلي شركت شما مي باشد. بنابراين بايد خيلي بر روي آن كار كنيد. در حقيقت اين صفحه مي تواند براي شما موقعيتي فراهم كند كه شما بتوانيد خودتان را به دنياي اينستاگرام معرفي كنيد و براي وب سايتي كه داريد ميزان ترافيك زيادي ايجاد كنيد.
براي اين كه صفحه اصلي كارتان را به روزرساني كنيد بايد در درجه اول براي آن نامي انتخاب كنيد. اين نام بايد نامي جذاب و گيرا باشد و همچنين بايد دقيقا متناسب با كاري باشد كه مي خواهيد انجام دهيد. در مرحله دوم شما بايد بخش بيو را كامل كنيد و در اين بخش درباره كاري كه شركتتان انجام مي دهد به صورت مختصر اطلاعاتي را ارايه كنيد. در بخش بعدي بايد يك تصوير مناسب به نام تصوير پروفايل اينستاگرام براي خودتان انتخاب كنيد كه انتخاب كردن اين تصوير هم كاري ظريف و دقيق است كه بايد بر اساس اصول مخصوصي انجام شود. همچنين بعد از بخش بيو شما بايد راه هاي ارتباطي كاربران با برند خودتان را شرح دهيد كه شامل ارايه كردن شماره تماس و ايميل و محل و غيره مي شود. بسياري از شركت ها هستند كه به اين موضوع توجهي نمي كنند. شما از اين گونه شركت ها نباشيد!
6) پيوسته پست بگذاريد و براي اين كار يك برنامه ريزي معيني داشته باشيد
در صورتي كه شما تصميم گرفته ايد كه حقيقتا از اينستاگرام براي جلب كردن تعداد مشتريانتان استفاده كنيد؛ نبايد اين موضوع را فراموش كنيد كه "پيوسته پست بگذاريد!" در حقيقت بر اساس تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است ثابت شده است كه برندها براي اين كه بخواهند در كار بازاريابي با اينستاگرام موفق شوند بايد حداقل به طور متوسط روزي يك پست بگذارند. حتي اين تعداد روزي يك پست، در صورتي كه شما به مرحله اي رسيديد كه شناخته شده تر بوديد و تعداد فالوورهاي زيادي پيدا كرديد مي تواند به 2 تا 3 پست در روز هم برسد.
از آن جايي كه پلتفرم اينستاگرام به طور كلي يك پلتفرم تصويري است بنابرين شما نياز داريد تا تصاويري را آپلود كنيد كه داراي كيفيت بالايي مي باشند. در صورتي كه شما يك تصويربردار حرفه اي نيستيد و يا اين كه اين توانايي را نداريد كه چنين تصاويري را بگذاريد؛ پس بهتر است به جاي اين كار هرچقدر كه مي توانيد پست بگذاريد. براي اين كه بفهميد چه زماني بهتر است كه پست بگذاريد؛ بايد در اين زمينه تحقيق و بررسي هاي لازم را انجام دهيد.
7) بر روي فالوورهاي رقبايتان تمركز كنيد
يكي ديگر از روش هايي كه شما مي توانيد با اين روش ميزان فالوورهاي خودتان را افزايش دهيد؛ اين است كه به فالوورهايي كه پيج هايي را فالو كرده اند كه مشابه پيج شما مي باشند توجه نماييد. شما با اين روش مي توانيد از همان ابتدا مشخص كنيد كه اين افراد چه افرادي هستند و مي توانيد با آنها ارتباط برقرار كنيد و كاري كنيد كه اين افراد با شما ارتباط داشته باشند. بهترين روش براي شروع اين كار اين است كه كار را با فالوورهايي آغاز كنيد كه مربوط به نزديك ترين رقباي شما مي باشند. در اين رابطه مي توانيد موقعيت مكاني را هم در نظر بگيريد و فالوورهايي را انتخاب كنيد كه از نظر موقعيت مكاني نزديك ترين موقعيت را به شما دارند. شما مي توانيد با اين فالوورها به صورت مستقيم تماس بگيريد و يا اين كه زير پست هايي كه دارند كامنت بگذاريد و يا آنها را لايك كنيد. شما بهتر است براي اين كه نتيجه مطلوبي از اين كار بگيريد؛ اين پروسه را براي مدت زمان طولاني تكرار كنيد.
8) بازاريابي با استفاده از افراد تاثيرگذار را در نظر داشته باشيد
يكي از مهم ترين شيوه هاي بازاريابي كه امروزه مي تواند به افرادي كه با استفاده از شبكه هاي مجازي و مخصوصا اينستاگرام بازاريابي مي كنند كمك كند تا تعداد فالوورهاي خودشان را به ميزان بسيار قابل توجهي بالاتر ببرند؛ بازاريابي با استفاده از افراد تاثيرگذار مي باشد. افراد تاثيرگذار افرادي هستند كه تعداد مخاطبين زيادي دارند. افراد تاثيرگذار در اينستاگرام نيز افرادي هستند كه تعداد افرادي كه آنها را فالو مي كنند خيلي زياد است. اين افراد در دنياي مجازي قدرت زيادي دارند. البته ممكن است اين افراد صرفا سلبريتي نباشند و ممكن است افرادي كاملا عادي و معمولي باشند كه داراي تعداد زيادي هوادار هستند. اين گونه افراد قدرت زيادي دارند كه شما مي توانيد در صورتي كه تاييد آنها را جلب كنيد از قدرتشان استفاده كنيد تا تجارت خودتان را تبليغ كنيد. تنها كاري كه بايد براي بازاريابي با استفاده از افراد تاثيرگذار به اين شيوه انجام دهيد اين است كه اين افراد را (كه البته مرتبط با زمينه كاري خودتان باشند) پيدا كنيد. سپس بايد سعي كنيد تا اين افراد را قانع كنيد كه برندتان را در پيجشان تبليغ كنند.
9) براي اين كه به كاربراني كه در نزديكي شما زندگي مي كنند كمك كنيد تا شما را پيدا كنند؛ از جئوتگ ها استفاده كنيد
اينستاگرام ابزارهايي دارد به نام ژئوتگ كه شما مي توانيد مكان خودتان را در پست هايي كه مي گذاريد تگ كنيد و به اين شيوه مي توانيد كاري كنيد كه محتوايي كه پست مي كنيد براي افرادي كه در نزديكي شما هستند قابل دسترسي تر باشند. شما مي توانيد شهري را كه در آن زندگي مي كنيد و يا ناحيه اي را كه در آن اين ويديو و يا تصوير را گرفته ايد تگ كنيد. به اين شيوه مي توانيد كاري كنيد كه افرادي كه در اين شهر زندگي مي كنند شما را راحت تر پيدا كنند.
اين كار مخصوصا مي تواند براي تجارت هايي كه مي خواهند توجه كاربراني را كه در نزديكي آنها زندگي مي كنند جلب كنند موثر مي باشد. چنين تجارت هايي مي توانند از جئوتگ هايي استفاده كنند كه نشان دهنده محل آنها مي باشد و به اين شيوه مي توانند كاري كنند كه پيدا كردن اين محتوا براي اين افراد آسان تر باشد. بنابراين استفاده كردن از جئوتگ ها هم يكي ديگر از روش هاي مناسب براي اين كار مي باشد.
10) سعي كنيد محتوا را طوري بنويسيد كه يك رابطه عاطفي ميان شما و آنها ايجاد شود
آخرين نكته اين است كه محتواي عاطفي را بايد طوري بنويسيد كه يك رابطه عاطفي ميان شما و اين افراد ايجاد شود. در صورتي كه نمي توانيد چنين كاري انجام دهيد؛ بنابراين رابطه اي ميان شما و اين افراد ايجاد نخواهد شد بنابراين احتمال اين كه شما در اين كار شكست بخوريد بالا است. شما بايد كاري كنيد كه مخاطبينتان احساس كنند كه شما آنها را دوست داريد و آنها هم شما را دوست دارند و به همين خاطر است كه شما بايد چنين رابطه اي را ميان آنها و خودتان ايجاد كنيد. بسياري از تجارت ها هستند كه اهميت اين موضوع را درك نمي كنند بنابراين نمي توانند آنگونه كه بايد و شايد اين رابطه را ايجاد كنند بنابراين در افزايش تعداد مخاطبين به مشكل برخورد مي كنند. اين در صورتي است كه شما بايد يك رابطه عاطفي مناسبي را با مخاطبينتان برقرار كنيد و اين كار را مي توانيد با قرار دادن پست هايي كه به آنها نشان مي دهد كه شما به فكر آنها هستيد انجام دهيد.
- ۵۸ بازديد
- ۰ نظر