سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹
8 گام براي ساختن كمپبن هاي بازاريابي ايميلي شكست ناپذير
1) هدفتان را روشن كنيد
ميخواهيد يك محصول جديد را تبليغ كنيد؟ ميخواهيد مشتريانتان باز هم به فروشگاه شما برگردند؟ ميخواهيد به دعوتنامه شما پاسخ دهند؟ دانستن اينكه چه چيزي ميخواهيد به وسيله كارزار ايميلي به دست آوريد به شما كمك مي كند تا تشخيص دهيد كه چه چيزي بنويسيد و ايميل ها را به چه كساني بفرستيد.
2) نامي را براي بخش "فرستنده" ايميلتان انتخاب كنيد كه مخاطبان هدف به راحتي بتوانند شما را به ياد بياورند
فرستادن يك ايميل با نام katlover77@yahoo.com بسيار غير حرفه اي است و ممكن است به عنوان اسپم شناسايي شود. از نام كسب و كارتان استفاده كنيد و يا در صورتي كه خدمتي كه ارائه ميدهيد بسيار به شخص شما مربوط است مي توانيد از نام خودتان هم استفاده كنيد.
سلام، منو ببينيد، منو باز كنيد، منو بخونيد!
3) بخش موضوع را به شكل فوق العاده اي بايد بنويسيد
پس از بخش "فرستنده" اين بخش دومين چيزي است كه گيرنده ايميل شما مي بيند. موضوع را كوتا و كاملا مرتبط بنويسيد. كمي شوخي، يك ايموجي و يا ايجاد حس اضطرار مي تواند باعث توجه خواننده به ايميل شما شود.
4) تا جايي كه امكانش وجود دارد ايميل ها را متناسب با هر گيرنده بفرستيد
مردم وقتي در ايميل اسمشان آمده باشد بهتر پاسخ مي دهند تا وقتي كه يك ايميل كلي و بدون نام براي آنها فرستاده شود. اگر ليست مخاطبان شما نام افراد را هم دارد اين نام ها را در آغاز ايميل هاي خود بياوريد.
5) به مخاطبان خود بگوييد كه چه كاري انجام دهند
ميخواهيد خواننده هاي ايميل شما چه كاري را انجام دهند؟ دكمه اي و يا لينكي را در ايميل خود با عنوان"همين حالا خريد كنيد" و يا "از اينجا دانلود كنيد" بگنجانيد. لينك شما هر عنواني كه دارد بايد در جايي از ايميل قرار بگيرد و شكلي داشته باشد كه از ساير مطالب ايميل كاملا جدا باشد تا سريع نظر خواننده را به خود جلب كند.
6) امتحان كنيد، امتحان كنيد و باز هم امتحان كنيد
ايميل را اول براي خودتان بفرستيد و بر روي كامپيوتر شخصي خود و موبايلتان آن را بررسي كنيد. با صداي بلند ايميل خودتان را بخوانيد و اطمينان كسب كنيد كه عكس ها سريع باز مي شوند. هر چيزي كه مشكلي دارد را درست كنيد و دوباره امتحان كنيد.
7) كمپين خود را بفرستيد.
چه ايميل ها را در همين لحظه ميفرستيد و چه برنامه ريزي كرده ايد كه در يك زمان ديگر آنها را بفرستيد فراموش نكنيد كه بر روي آيكون send كليك كنيد.
8) نتايج را دنبال كنيد.
از ابزاري مانند "گزارش هاي پيشرفته پاسخ هاي عمودي" استفاده كنيد تا بفهميد كه چه چيزهايي مخاطبان را به خواندن ايميل شما علاقمند ميكند. اين اطلاعات را براي خلق كمپين هاي بازاريابي موثر تر در آينده به كار بگيريد.
راهنمايي هاي ديگري براي فرستنده ها
- آزمون A يا B براي بخش "فرستنده"
به دوشكل بخش فرستنده را بنويسيد و سپس ببينيد كه كدام يك از اين دو توجه بيشتري را جلب ميكنند. آنگاه آن شكلي از نوشتن بخش "فرستنده" كه توجه بيشتري جلب كرده است را انتخاب كنيد و براي ادامه كمپين خود استفاده كنيد.
- يك سيستم اتوماسيون راه اندازي كنيد.
ابتدا تعدادي ايميل بنويسيد. سپس طوري سيستم اتوماسيون خود را تنظيم كنيد كه اين ايميل ها در فاصله هاي زماني معيني براي مخاطبان فرستاده شوند. پس از آن فقط بايد منتظر پاسخ ها باشيد.
- ليست مخاطبانتان را بخش بندي كنيد.
وقتي كه ايميل هاي كاملا مرتبطي به گروه هاي كوچكتري از مخاطبان ميفرستيد احتمال اينكه ايميل هاي شما توجه اين افراد را بيشتر جلب كند بسيار بالاتر است.
- ۶۲ بازديد
- ۰ نظر