سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹
قدرت كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله
صاحبان كسب و كار خردمندي كه مي خواهند در اين دنيايي كه همه چيز به هم پيوسته است نقش آفريني كنند از كانالهاي بازاريابي ديجيتال كارآمد استفاده مي كنند تا كالاها، خدمات و برندهاي خود را ترفيع كنند. در صورتي كه صاحبان كسب و كار بخواهند تلاش هاي خود را در زمينه بازاريابي ديجيتال به سطوح بالاتري ببرند و مقدار قابل توجهي سود به دست آورند بايد استراتژي هاي شان را تعديل كنند. اين باعث مي شود نتايج بهتري به دست آيد.
به دنياي كمپين هاي بازاريابي ديجيتال چند كاناله وارد شويد. استراتژي اي كه انواع كانالهاي بازاريابي مستقيم و غير مستقيم را تركيب مي كند تا پاسخها و واكنشهايي كه مي خواهد را از مخاطبان هدف بگيرد.
كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله شايد مانند شبكه اي از كانالهاي متمايز به نظر برسد كه همگي در راستاي يك هدف مشابه كار مي كنند و آن هدف وصل كردن مشتريان بالقوه مي باشد. اگر بتوانيد از اين كمپين چند كاناله بهره ببريد قطعاً نتايج بهتري براي كسب و كار خودتان به دست خواهيد آورد.
در ادامه مطالب جامعي ارائه ميدهيم درباره اينكه بازاريابي ديجيتال چند كاناله چه كاري مي تواند براي شما انجام دهد و چطور مي تواند به كسب و كار شما سود برساند.
اهميت كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله
- افزايش 137 درصدي در تعداد برندهايي كه در چندين كانال ديجيتال تبليغ مي كنند.
- 500 درصد افزايش در تعداد برندهايي كه در همه كانالهاي ديجيتال تبليغ مي كنند.
- افزايش 3 برابري بازگشت سرمايه براي برندهايي كه از يك كانال به چند كانال روي آورده اند.
برندهايي كه بهترين عملكرد را داشته اند. از ژانويه تا سپتامبر 2013
كمپين هايي كه در چندين كانال (موبايل، نمايشگر، اجتماعي، فيلم) اجرا شدند بالاترين بازگشت سرمايه را براي برندهايشان در آمريكا، اتحاديه اروپا و آمريكاي لاتين دربر داشتند.
چگونه چندكاناله بودن باعث بازگشت سرمايه مي شود.
مشترياني كه تبليغات را از چند كانال مي بينند به ميزان 24 درصد از مشترياني كه تبليغات را تنها در يك كانال مي بينند نرخ تبديل شان بيشتر است.
بازگشت سرمايه= شاخص عملكرد كليدي هدف/شاخص عملكرد كليدي واقعي
براي مثال كمپيني كه به دنبال شاخص عملكرد كليدي الكترونيك 5% مي باشد و اين عدد برابر با 10% به دست ميآيد آنگاه بازگشت سرمايه برابر با 200% مي شود.
رويكرد چندكاناله شايد بهترين راه براي دست آوردن نتايج سودمند براي كسب و كارها باشد. به طور متوسط مصرف كننده ها پيش از آنكه تصميم نهايي را براي خريد كالايي بگيرند حداقل با 6 كانال مواجه ميشوند.
- در جهان تعداد برندهايي كه به طور همزمان در حال استفاده از بازاريابي ويتريني، موبايلي، اجتماعي و ويديويي هستند 500 درصد افزايش يافته است.
- بازاريابي ديجيتال چندكاناله 137 درصد افزايش داشته است.
تعداد كانال هايي كه بازاريابان مي خواهند براي كمپين هاي ميان كانالي سال 2014 يكپارچه كنند.
برندهايي كه در حال ورود به دنياي استراتژي بازاريابي ديجيتال چندكاناله هستند پيشرفتي برابر با 300 درصد در بازگشت سرمايه خود به دست آورده اند. اين اتفاق ها نتيجه افزايش 24 درصدي در نرخ تبديل بودهاند زيرا كه تعداد بيشتري از مشتريان هدف، تبليغات يك كمپين را از چند كانال مي بينند.
چالشهاي كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله
اگر صاحبان كسب و كار مي خواهند بيشترين سود را از اين استراتژيها ببرند چالشهاي بسياري وجود دارند كه بايد در نظر داشته باشند و رفعشان كنند. اين چالشها شامل موارد زير مي شوند:
ايجاد تركيب درستي از كانالهاي بازاريابي
تركيب درستي از كانالهاي بازاريابي ديجيتال پيدا كنيم كه مخاطبان هدف را درگير كند و بهترين نتايج را به همراه داشته باشد.
ملاحظات هزينه اي و زماني
انتخاب بهترين تركيبي كه بيشترين تعداد مشتريان را با كمترين هزينه جذب كند. هر چقدر هزينه جذب مشتريان (CPA) كمتر باشد احتمال اينكه سرمايه بازاريابي شما سريع تر و به مقدار بيشتري بازگردد بالاتر است.
هدف قرار دادن پيامها
بازاريابي ديجيتال چند كاناله كانالها و گزينه هاي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد تا با مخاطبان هدف تان ارتباط داشته باشيد. پيام درستي را انتخاب كنيد كه باعث شود مشتريان بالقوه همان پاسخ دلخواهي كه مي خواهيد را به شما بدهند.
طرح ريزي كمپين ها
صاحبان كسب و كار بايد بدانند كه چطور كمپين هاي شان را طرح ريزي كنند كه با مشتريان هدف به شكل آسوده و موثر ارتباط برقرار كنند.
نظارت بر نقاط تماس مشتريان
اگر اين سيستم از طريق تحليلهاي استوار به درستي راه اندازي شود مي تواند به صاحب كسب و كار كمك كند تا عملكرد كمپين خود را نظارت كنند.
فرصتهايي براي بازاريابي ديجيتال چند كاناله
خريداران مدرن، كنترل بهتر و بيشتري بر روي فرايند خريد دارند. اما بازاريابي ديجيتال چند كاناله فرصت هاي زيادي براي كسب و كار فراهم مي كنند تا با مشتريان ارتباط برقرار كنند و همانگونه كه در نمونه زير نشان داده شده است نتايج سودمندي را به دست مي آورد.
جفتهاي كانال رسانه اي
مطالعه اي كه توسط مديا پست انجام شده است، محبوبترين جفتهاي بازاريابي ديجيتال را براي گروه سني بين 18 تا 64 سال بر اساس روزهاي هفته و بازههاي زماني مشخص در يك روز نشان ميدهد.
اين مطالعه نشان مي دهد كه مردم به شكلهاي گوناگوني نسب به كانال هاي گوناگون واكنش نشان مي دهند. بنابراين بهترين كار ممكن اين است كه بر روي اين رفتار با استفاده از رويكرد چندكاناله سرمايه گذاري كرد.
نمونه هاي از كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله
در ادامه نشان داده شده است كه چگونه بازاريابي چندكاناله ميتواند نتايج دلخواهي را براي كاركردهاي گوناگون صنعتي به بار بياورد.
تبليغات كليكي(PPC) اَدوُردز + افزونه ها تبليغاتي
گسترش توانايي تبليغات كليكي از طريق افزونه هاي تبليغاتي گوناگون ميتواند يك كمپين بازاريابي چندكاناله هدفمند براي شما فراهم كند.
- مخاطبان علاقمند با افزونه پيشنهادات تبليغات كليكي مي توانند به آساني با كليكي يك كوپن را دانلود يا پرينت كنند و پيشنهاد ويژه را در فروشگاه هاي واقعي دريافت كنند.
پست مستقيم+ كدهاي ويژه
كمپينهاي پست مستقيم كه توسط مشتريان به صورت آفلاين دريافت شدهاند مي توانند داراي كدهاي ويژه اي باشند كه كاربران استفاده كنند تا تخفيف بگيرند و سپس پيشنهادهاي ديگر را به صورت آنلاين دريافت كنند.
- رسانه هاي سنتي مانند تلويزيون براي بينندگان خود اطلاعاتي درباره ارتباط با يك برنامه تلويزيوني از طريق كانال هاي ديجيتال مانند توييتر و فيس بوك فراهم كرده است.
- استفاده از هشتگ در برنامه هاي تلويزيوني در حال كسب محبوبيت بيشتري است تا جايي كه حتي توييتر راهنماي جامعي در رابطه با چگونگي برگزاري يك كمپين هشتگ موفق در تلويزيون تهيه كرده است.
استراتژيهايي براي ساختن يك كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله
هنوز تعداد زيادي از كسب و كارها در يكپارچه سازي كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله كُند هستند. اما آنهايي كه مي خواهند اين قدرت را به دست آورند مي توانند با استفاده از اقدامات و استراتژيهاي كارآمد زير در اين راه موفق باشند:
مخاطبان هدف تان را بشناسيد.
دانستن اينكه مخاطبان هدف تان چه كساني هستند و شناخت ابعادي كه مي توانند بر تصميم هاي خريد آن ها تاثير بگذارند به شما كمك مي كند تا آميخته بازاريابي درستي را براي كمپينتان انتخاب كنيد.
تعادلي را بين كانال هاي چندگانه موجود برقرار كنيد.
كارآمدي در نگه داشتن تعادل در آميخته بازاريابي ديجيتال به ويژه در رابطه با تخصيص منابع و هزينه ها،
كليد موفقيت شما در كمپين بازاريابي چندكاناله است.
كارآمدي كمپين تان را ارزيابي كنيد.
كمپين تان را با راه اندازي گروه هاي كنترل در كنار تلاش هايي كه براي كمپين چندكاناله مي كنيد ارزيابي كنيد.
در اين صورت نسب به تاثيرگذاري آميخته بازاريابي ديجيتال خود آگاهي بيشتري پيدا مي كنيد و به شما امكان آن را مي دهد كه اصلاحات و تغييرات لازم را اعمال كنيد.
هدفگذاري دوباره
هدف گذاري دوباره استراتژي موثري براي تعقيب رهبرهاي بازار مي باشد و همچنين در تبديل مشتريان و تحريك فروش در بين مشترياني كه در بازديد اول شان از سايت يا كانال بازاريابي شما خريد نكردند تاثير چشم گيري دارد.
كمپينهاي بازاريابي ديجيتال در جهت دسترسي به مخاطبان هدف و توليد پاسخهاي دلخواهي كه آنها را تبديل به پيشرو يا حتي مشتري كند موثر است. در حالي كه هر يك از كانالهاي بازاريابي ديجيتال به شكل مجزا تاثير گذاري خود را دارد. صاحبان كسب و كار ميتوانند با استفاده از كمپين بازاريابي ديجيتال چند كاناله كه از نقاط قوت هر يك از اين كانال ها استفاده ميكند نتايج بهتري را به دست آورند.
- ۶۸ بازديد
- ۰ نظر