سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹
چرا مهم است كه افراد بيشتري محتواي شما را به اشتراك بگذارند؟
همانطور كه مي دانيد، دنياي امروزه دنياي ارتباطات است. در اين دنياي جديد، اينترنت به عنوان يكي از بهترين و موثرترين ابزارهاي ارتباطاتي نقش بسيار موثري را بازي مي كند. وضعيت جديد باعث شده است تا بخش عمده اي از كار بازاريابي هم از طريق اينترنت انجام شود. (مانند بازاريابي با استفاده از وب سايت ها و بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي) بنابراين تجارت هاي زيادي هستند كه در تلاش مي باشند تا از اين شيوه جديد براي بازاريابي استفاده كنند. يكي از مهم ترين نكته هايي كه به هنگام بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بايد درنظر داشت؛ توجه كردن به "محتوا"يي است كه به اشتراك گذاشته مي شود. محتوايي كه داراي كيفيت مناسب باشد تعداد هواداران زيادي پيدا مي كند بنابراين تعداد افراد بيشتري آن را به اشتراك مي گذارند. برندهايي هم كه براي تبليغاتشان از روش بازاريابي محتوايي استفاده مي كنند دقيقا به دنبال همين موضوع هستند. آنها مي خواهند كاري كنند تا محتوايشان بيشتر توسط ديگران به اشتراك گذاشته شود. اما يكي از سوالات مهمي كه در اين رابطه ممكن است به ذهن شما برسد اين است كه بالا رفتن تعداد افرادي كه يك محتوا را به اشتراك مي گذارند داراي چه مزيت هايي مي باشد؟
در اين پست قصد داريم تا به اين سوال پاسخ دهيم.
1) نام برند شما در نتيجه به اشتراك گذاري محتوايتان بيشتر ديده مي شود.
وقتي كه افراد بيشتري محتواي شما را به اشتراك بگذارند، احتمال اينكه محتواي شما بيشتر ديده شود زيادتر مي شود. بنابراين مي توان گفت كه يكي از مهم ترين و كليدي ترين مزيت هاي اينكه تعداد افرادي كه محتواي شما را به اشتراك مي گذارند بيشتر شود اين است كه برند شما بيشتر ديده مي شود. به عنوان مثال محيط شبكه هاي اجتماعي را درنظر بگيريد. فرض كنيد كه يك فردي در يكي از شبكه هاي اجتماعي داراي 100 فالوور (دنبال كننده) باشد. در صورتي كه اين فرد محتواي شما را به اشتراك بگذارد، در حقيقت شما اين موقعيت را پيدا مي كنيد كه 100 نفر محتواي شما را ببينند. حالا فرض كنيد كه در ميان اين فالوورها، دو نفر باشند كه هركدام از آنها هم 100 فالوور داشته باشند. در صورتي كه اين دو نفر هم محتواي شما را به اشتراك بگذارند مي توانيد انتظار داشته باشيد كه حداقل 300 نفر محتوايي را كه شما به اشتراك گذاشته ايد مي بينند!
در ابعاد بزرگتر، شما مي توانيد انتظار داشته باشيد كه محتواي شما را هزاران و يا حتي ميليون ها نفر به همين شيوه ببينند!
2) (در صورتي كه از وب سايت براي بازاريابي استفاده مي كنيد) لينك هاي بيشتري را جذب مي كنيد و همين از نظر SEO بسيار به نفعتان مي شود!
دومين مزيت بالا رفتن تعداد افرادي كه محتواي شما را به اشتراك مي گذارند اين است كه به اين شيوه تعداد لينك هاي بيشتري را به خودتان جلب مي كنيد و همين موضوع يكي از مهم ترين نكته هاي كليدي است كه براي SEO يا بهينه سازي موتورهاي جستجوگر به آن نياز داريد. هرچقدر كه تعداد افراد بيشتري لينك هاي شما را بخوانند، احتمال بيشتري دارد كه به محتواي شما لينك هاي بيشتري بدهند و از آن جايي كه تعداد لينك هايي كه به محتواي شما داده مي شود يكي از پارامترهاي مهمي است كه مي تواند در بهينه سازي موتورهاي جستجوگر نقش بسيار مهمي داشته باشد؛ بنابراين مي توان گفت كه همين موضوع باعث مي شود كه وب سايت شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد و در نتيجه از تعداد بازديدكنندگان بيشتري برخوردار شويد.
3) تعداد بازديدكنندكان محتواي شما به صورت نمايي افزايش پيدا مي كند (اثر آبشاري)
از ديگر مزيت هايي كه بالا رفتن تعداد افرادي كه محتواي شما را به اشتراك مي گذارند دارد اين است كه اين كار باعث مي شود كه تعداد افرادي كه محتواي شما را مي بينند به صورت نمايي افزايش پيدا مي كند. در صورتي كه شما محتوايي را در اينترنت به اشتراك بگذاريد كه اين محتوا توسط افراد زيادي به اشتراك گذاشته شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه اين افراد هم محتواي شما را براي تعداد بيشتري از افراد به اشتراك بگذارند و به اين ترتيب بعد از مدتي مشاهده مي كنيد كه تعداد زيادي از افراد محتواي شما را مي بينند. به اين شيوه به اشتراك گذاري محتوا، اثر آبشاري گفته مي شود. به اين روش شما خواهيد ديد كه تعداد افرادي كه محتواي شما را مي بينند و آن را به اشتراك مي گذارند روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود بنابراين شما مي توانيد در مدت بسيار كوتاهي تعداد اين افراد را چندين و چند برابر كنيد. بنابراين همين موضوع باعث مي شود كه در كار بازاريابي موفق شويد چون احتمال جلب مشتري زياد مي شود.
- ۵۳ بازديد
- ۰ نظر