یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

 

12 ترفند براي اينكه از اينستاگرام براي بازاريابي بهترين استفاده را ببريد!

 

بازرايابي با استفاده شبكه هاي مجازي شيوه اي است كه روز به روز طرفداران بيشتري پيدا مي كند. امروزه تجارت هاي كوچك و بزرگ زيادي هستند كه سعي مي كنند براي افزايش تعداد مشتريانشان از اين شيوه استفاده كنند. يكي از شبكه هاي اجتماعي كه مي تواند براي بازاريابي كردن ابزار بسيار مناسبي باشد، شبكه اينستاگرام مي باشد. بازاريابي با استفاده از اينستاگرام روشي است كه در صورتي كه شما به عنوان يك كارآفريني كه تازه شروع به كار كرده است بتوانيد اصول اين كار را ياد بگيريد، مي تواند به تجارت شما كمك بسيار زيادي بكند. تجارت هاي بسياري هستند كه با استفاده از اين روش كيفيت بازاريابي خودشان را تا حد بسيار زيادي تغيير مي دهند و به قولي "از فرش به عرش" مي رسند. بنابراين دانستن چگونگي بازاريابي با استفاده از اينستاگرام اهميت زيادي دارد. در اين پست قصد داريم تا 12 ترفند كه به شما كمك مي كند تا در بازاريابي با استفاده از اينستاگرام موفق شويد را ارايه كنيم:

1) از استوري استفاده كنيد

استفاده كردن از استوري ها يكي از شيوه هايي است كه شما مي توانيد با استفاده از آن به افزايش ميزان فالوئرهايتان در اينستاگرام كمك كنيد و در نتيجه براي خودتان مشتريان بيشتري ايجاد كنيد. اين موضوع مخصوصا زماني كه شما يك تجارت كوچك داريد اهميت بيشتري پيدا مي كند. استفاده از ويژگي استوري اينستاگرام يكي از روش هاي بسيار مفيد و موثر براي اين است كه شما پيام هاي خودتان را به مخاطبينتان برسانيد. به اين دليل كه هنگامي كه شما از استوري هاي اينستاگرام استفاده مي كنيد، ناحيه گرد مربوط به صفحه شما بر روي صفحه مانيتور آنها مشخص مي شود كه به آنها مي گويد كه شما يك استوري جديد برايشان داريد.

استوري هاي اينستاگرام به مدت 24 ساعت از زماني كه شما براي اولين بار آنها را مي گذاريد دوام مي آورند و اين مدت، مدت مناسبي است براي اينكه تعداد زيادي از افراد استوري شما را ببينند. بهتر است كه شما اين كار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد و البته به كيفيت استوري هايي كه مي گذاريد هم توجه كنيد.

2) از ويديو استفاده كنيد

يكي ديگر از نكته هاي بسيار بسيار مهمي كه تمام افرادي كه مي خواهند با استفاده از شبكه هاي اجتماعي بازاريابي كنند (حالا چه اينستاگرام باشد و چه شبكه هاي اجتماعي ديگر) استفاده كردن از ويديو مي باشد.

در حقيقت مي توان گفت كه استفاده كردن از ويديوها براي افرادي كه مي خواهند در كار بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي موفق شوند، موضوع بسيار مهم و اساسي مي باشد كه شما بايد حتما در نظر داشته باشيد. تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده اند نشان داده اند كه در سال 2022، بيشتر از 80 درصد از تمام محتوايي كه در شبكه هاي اجتماعي وجود دارد به شكل ويديوهايي است كه در انواع مختلف وجود خواهند داشت. بنابراين در صورتي كه مي خواهيد در بازاريابي با استفاده از اينستاگرام (و يا هر شبكه اجتماعي ديگري) موفق شويد، فراموش نكنيد كه حتما از آپلود كردن ويديوها استفاده كنيد.

ويديوهايي كه آپلود مي كنيد بهتر است كوتاه مدت باشند (به عنوان مثال يك دقيقه و يا يك دقيقه و نيم) و همچنين جالب باشند (به گونه اي كه نظر بازديدكنندگان را به خودشان جلب كنند) و البته از همه مهم تر، مرتبط با كارتان باشند!

3) حتما از خودتان و همكارانتان تصاويري ارائه كنيد

از ديگر نكته هايي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه حتما خودتان را به مخاطبين و فالوئرهايتان نشان دهيد. اين كار باعث مي شود كه يك رابطه عميق تر و احساسي تر ميان آنها و شما ايجاد شود. وقتي كه شما چهره خودتان و همكارانتان را به آنها نشان دهيد، آنها مي بينند كه چه فردي پشت اين برند قرار گرفته است بنابراين احساس مي كنند كه افرادي كه پشت اين برند قرار گرفته اند هم "انسان" هستند نه "ماشين!"

اين موضوع خيلي اهميت دارد چون وقتي كه آنها احساس كنند كه دارند با يك انسان تعامل مي كنند احتمال اينكه احساس اعتماد بيشتري در آنها ايجاد شود زيادتر مي شود بنابراين تعداد مخاطبين و در نتيجه آن تعداد مشتريان برند شما افزايش پيدا مي كند. در اين صورت ديگر آنها به جاي اينكه تنها تصاوير لوگوي برند شما را بينند، چهره هاي شما و افرادي كه همكار شما هستند را مي بينند و همين موضوع باعث مي شود كه براي خريد كردن و استفاده از فرآورده ها و خدمات شما انگيزه بيشتري پيدا كنند.

4) با مخاطبينتان تعامل داشته باشيد

از ديگر نكته هايي كه بايد در بازاريابي با استفاده از اينستاگرام به آن توجه داشته باشيد اين است كه با مخاطبينتان تعامل كنيد.

تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده است نشان داده است كه بازارياباني كه با استفاده از شبكه هاي اجتماعي با مخاطبين به تعامل مي پردازند، وقتي كه با آنها تعامل مي كنند موفق مي شوند تعداد بسيار بيشتري از مخاطبين را به خودشان جلب كنند.

همچنين براي بازاريابي با استفاده از اينستاگرام هم ثابت شده است كه مخاطبيني كه در اينستاگرام با تجارت هايشان تعامل دارند نسبت به آنهايي كه در اينستاگرام با تجارت ها تعامل ندارند احتمال بيشتري (در حد چندين برابر!) دارد كه از تجارت هايي كه با آنها تعامل دارند خريد كنند.

بنابراين خيلي مهم است كه با مخاطبين و فالوئرهايتان در شبكه هاي اجتماعي تعامل داشته باشيد. اين كار شما باعث مي شود كه آنها نسبت به شما اعتماد بيشتر مي كنند و احساس مي كنند كه شما به عنوان يك برند به فكر آنها هستيد و همين احساسات باعث مي شود كه انگيزه هاي بيشتري براي خريد كردن از شما پيدا كنند.

5) هميشه مثبت باشيد و از تصاويري استفاده كنيد كه اين احساسات مثبت را القا كند

از ديگر نكته هايي كه بايد به هنگام بازاريابي در اينستاگرام به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد هميشه مثبت باشيد و از تصاويري استفاده كنيد كه اين حالت را به افرادي كه آنها را مي بينند بدهد. به عنوان مثال بهتر است كه از تصاويري استفاده كنيد كه در آن افراد هميشه لبخند مي زنند و تصاويري مانند آن. در صورتي كه از اين تصاوير استفاده كنيد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه به صورت ناخودآگاه تعداد افرادي كه فكر مي كنند كه شما اكانت بهتري داريد بيشتر شود.

فراموش نكنيد كه هرگز احساسات منفي را در پست هايتان القا نكنيد. هميشه كاري كنيد كه افرادي كه پست هايتان را مي بينند احساس كنند كه با ديدن اين پست ها حالشان بهتر مي شود. اين موضوع خيلي اهميت دارد به اين دليل كه در صورتي كه شما در پست هايتان منفي باشيد و احساسات منفي را به آنها القا كنيد، احتمال موفقيتتان در كار بازاريابي خيلي كم مي شود به اين دليل كه وقتي كه پست هاي منفي مي گذاريد، به صورت ناخودآگاه، تعداد فالوئرهايتان كمتر مي شود.

6) منظم پست بگذاريد

داشتن يك برنامه ريزي مشخص و منظم براي زمان پست گذاشتن هم از نكته هاي مهم ديگري است كه شما بايد به آن توجه داشته باشيد. شما بايد براي زمان پست گذاشتنتان يك برنامه ريزي دقيق و منظمي داشته باشيد. البته اين موضوع به اين معني نيست كه شما بايد تعداد پست هاي زيادي در طول شبانه روز بگذاريد؛ بلكه به اين معني است كه شما براي اين كار بايد برنامه ريزي داشته باشيد و تنظيم كنيد كه هر چند وقت يك بار پست بگذاريد.

براي تنظيم كردن اين برنامه بهترين كار اين است كه بررسي كنيد كه چه ساعت هايي در شبانه روز از هميشه بيشتر امكان دارد كه كاربران به اينستاگرام سر بزنند و سعي كنيد در آن ساعت ها پست بگذاريد. در صورتي كه پراكنده و بدون هدف پست بگذاريد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه كسي شما را فالو كند. به عنوان مثال در صورتي كه يك بار پست بگذاريد و دوباره پنج روز بعد پست بگذاريد و فرداي آن روز سه بار پست بگذاريد، نسبت به زماني كه هر روز و يا هر دو روز يك بار پست بگذاريد تعداد فالوئرهاي بسيار كمتري خواهيد داشت. بنابراين براي پست گذاشتن يك برنامه منظم داشته باشيد.

7) افرادي كه شما را فالو مي كنند را فالو كنيد

هميشه تعدادي از افراد هستند كه بدون توجه به اينكه صفحه شما درباره چيست؛ شما را فالو مي كنند. شما بايد به اين افراد يك "فالو بك" بدهيد! به اين دليل كه در اين صورت آنها تبديل به فالوئرهاي وفادار شما خواهند شد و يا حتي ممكن است تبديل به مشتريان وفادار شما هم بشوند! بنابراين يكي ديگر از شيوه هايي كه شما مي توانيد به اين شيوه تعداد فالوئرهاي خودتان را افزايش دهيد اين است كه افرادي كه شما را فالو مي كنند را فالو كنيد.

البته شما به طور كلي وقتي كه تازه صفحه تان را ايجاد كرده ايد نبايد خيلي در پي اين باشيد كه چه كسي شما را فالو مي كند و چه كسي شما را فالو نمي كند. شما بيشتر بايد بر روي فرآورده هايتان تمركز كنيد و سعي كنيد كاري كنيد كه آنها را بهتر به ديگران نشان دهيد. در صورتي كه بر روي اصل كار تمركز كنيد، بقيه كارها هم خودش درست مي شود (كم كم مشاهده خواهيد كرد كه افراد زيادي جلب شما مي شوند و سعي مي كنند تا شما را فالو كنند)

8) از هشتگ ها استفاده كنيد

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد در اين زمينه در نظر داشته باشيد اين است كه از هشتگ ها استفاده كنيد. استفاده كردن از هشتگ ها موضوع خيلي مهمي است كه شما بايد حتما آن را درنظر داشته باشيد. اينستاگرام ابزاري به نام هشتگ دارد كه شما با استفاده از اين ابزار مي توانيد كاري كنيد كه پست هايي كه مي گذاريد ديده شوند. در صورتي كه شما بهترين پست ها را هم در اينستاگرام قرار دهيد اما براي اينكه آنها را به ديگران نشان دهيد از هشتگ استفاده نكنيد؛ هيچ كس نمي تواند اين پست ها را ببيند و طبيعتا هيچ كس هم شما را فالو نمي كند.

بنابراين استفاده از هشتگ ها بايد يكي از كارهايي باشد كه شما براي بالا بردن كيفيت بازاريابي "حتما" انجام مي دهيد. هشتگ ها به افراد كمك مي كنند تا به دنبال پست هايي كه مرتبط با كارشان است بگردند و اين پست ها را پيدا كنند. بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد ديگران پست هاي مربوط به شما را ببينند، چاره اي نداريد كه از هشتگ ها استفاده كنيد. به هنگام استفاده از هشتگ ها بايد اين نكته ها را در نظر داشته باشيد.

- نكته اول اينكه حداقل از 10 هشتگ براي هر پست استفاده كنيد (با اينكه اينستاگرام به شما اجازه مي دهد كه تا 30 هشتگ مورد استفاده قرار دهيد ولي استفاده از 10 هشتگ به نظر معقول تر مي رسد چون وقتي كه از تعداد بيشتري هشتگ استفاده كنيد افرادي كه پست هايتان را مي بينند ممكن است فكر كنند كه شما صرفا براي افزايش فالوئر اين كار را كرده ايد و هدفي جز آن نداريد و اين موضوع به ضررتان مي شود)

- سعي كنيد تمام هشتگ ها را پايان پست قرار دهيد (اين كار باعث مي شود كه شكل ظاهري پست هايتان بهتر شود)

- سعي كنيد هشتگ هايتان به گونه اي باشند كه با محتوايي كه پست مي كنيد مرتبط باشند. چون در صورتي كه از هشتگ هايي استفاده كنيد كه ارتباطي با محتوايي كه پست كرده ايد نداشته باشند؛ نه تنها تعداد افرادي كه پست هايتان را مي بينند افزايش پيدا نمي كنند، بلكه اين كار حتي منجر به كاهش پيدا كردن آنها هم مي شود. به اين دليل كه افرادي كه پست هايتان را مي بينند از اينكه شما براي جلب كردن نظر آنها از هشتگ هاي ديگر استفاده كرده ايد عصباني مي شوند!

9) از اينكه از ديگران بخواهيد شما را فالو كنند نترسيد!

يكي از نكته هاي خيلي مهمي كه شما بايد در اين زمينه توجه داشته باشيد اين است كه نترسيد كه به ديگران پيام دهيد و از آنها بخواهيد كه شما را فالو كنند.

هنگامي كه شما تازه يك صفحه مربوط به تجارتتان در اينستاگرام را راه اندازي كرده ايد؛ ممكن است جمع آوري كردن فالوئر برايتان كمي سخت باشد. مخصوصا وقتي كه افرادي كه از صفحه شما ديدن مي كنند مي بينند كه تعداد فالوئرهاي شما كم است؛ احتمال اينكه خودشان شما را فالو كنند كم مي شود به اين دليل كه اين ذهنيت در آنها ايجاد مي شود كه برند شما برند قابل اعتمادي نيست و بهتر است كه شما را فالو نكنند. اكنون شما در وضعيتي قرار گرفته ايد كه هم تعداد فالوئرهايتان كم است و هم اينكه احتمال اينكه فالوئرهاي جديدي به صفحه تان اضافه شود هم كم است! پس چاره كار چيست؟ چكار بايد بكنيد؟ شما در موقعيتي قرار گرفته ايد كه به دليل اينكه تعداد فالوئرهاي خيلي كمي داريد، هيچ يك از فالوئرهاي جديد به شما اطمينان نمي كنند و علاوه بر آن، به دليل اينكه هيچ كس به شما اعتماد نمي كند و شما را فالو نمي كند فالوئرهايتان همين طور كم باقي مي ماند. اين "دور باطل" يا به عبارت ديگر "پيچ كمبود فالوئر" وضعيتي است كه بسياري از صفحه هايي كه كارشان را تازه شروع مي كنند به آن دچار مي شوند و شما بايد براي اينكه از اين وضعيت خلاصي پيدا كنيد بايد راه حل مناسبي را مورد استفاده قرار دهيد. يكي از راه حل هاي اين كار اين است كه از بخش DM اينستاگرام استفاده كنيد و به آنها پيام دهيد و از آنها درخواست كنيد كه شما را فالو كنند. اين كار باعث مي شود كه يك رابطه احساسي قوي ميان شما و آنها ايجاد شود و همچنين به اين شيوه تعداد فالوئرهايتان افزايش پيدا مي كند و شما اين "پيچ كمبود فالوئر" را رد مي كنيد.

10) در شبكه هاي اجتماعي ديگر و در وب سايتتان هم صفحه اينستاگرامتان را تبليغ كنيد

يكي ديگر از نكته هايي كه در اين رابطه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه مي توانيد صفحه اينستاگرام خودتان را در صفحه هاي ديگر شبكه هاي اجتماعي و همچنين در وب سايتتان تبليغ كنيد. اين كار به شما كمك مي كند تا صفحه اينستاگرام خودتان را به مخاطبين بيشتري نشان دهيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما اين صفحه اينستاگرام خودتان را در صفحه توييترتان تبليغ كنيد. در اين صورت فردي كه در توييتر شما را دنبال مي كند متوجه مي شود كه شما صفحه اينستاگرامي هم براي خودتان داريد بنابراين به صفحه اينستاگرام شما مي آيد و شما را در آن جا هم فالو مي كند. و يا به عنوان مثال در صورتي كه شما در وب سايتتان صفحه اينستاگرام خودتان را تبليغ كنيد، در صورتي كه فردي به وب سايت شما بيايد اين صفحه اينستاگرام را مي بيند بنابراين آن را فالو مي كند. به اين ترتيب مي توانيد تعداد فالوئرهايتان را به اين روش تا حد چشمگيري افزايش دهيد. انجام اين كار يك مزيت ديگر هم براي شما دارد و آن هم اين است كه به شما كمك مي كند تا احساس اعتماد را در ميان كاربران ايجاد كنيد. به عنوان مثال وقتي كه شما صفحه اينستاگرام خودتان را در صفحه توييتر تبليغ مي كنيد، افرادي كه در توييتر شما را فالو مي كنند با ديدن اينكه شما در اينستاگرام هم صفحه داريد، به برند شما اعتماد بيشتري مي كنند.

11) از ويژگي Live استفاده كنيد

يكي ديگر از ويژگي هاي بسيار مناسب اينستاگرام، ويژگي ويديوهاي لايو (Live) است. شما مي توانيد هر چند وقت يك بار به صورت زنده به اين روش با مخاطبينتان ارتباط برقرار كنيد. اين كار باعث مي شود كه آنها نسبت به شما اعتماد بيشتري داشته باشند. وقتي كه شما با آنها با استفاده از ويديوهاي لايو ارتباط برقرار مي كنيد، يك رابطه احساسي و عميقي ميان شما و مشتريان ايجاد مي شود كه همين رابطه احساسي و عميق به آنها كمك مي كند تا انگيزه بيشتري براي اينكه تبديل به مشتريان وفادار شما شوند پيدا كنند.

بنابراين هر چند وقت يك بار سعي كنيد ويديوهاي لايو از خودتان بدهيد و با آنها يك ارتباط ملموس و مناسبي ايجاد كنيد.

12) هرچند وقت يك بار بخش بيو (Bio) خودتان را به روزرساني كنيد

يكي ديگر از بخش هايي كه در شناختي كه آنها از شما خواهند داشت خيلي تاثيرگذار است همين بخش بيوي شما مي باشد. شما براي اينكه تعداد بيشتري از آنها را به خودتان جلب كنيد بايد سعي كنيد تا بيوهايي در صفحه تان بگذاريد كه به نظر آنها جذاب مي باشد. اين كار به شما كمك مي كند تا محبوبيت بيشتري در ميان فالوئرهايتان پيدا كنيد و نهايتا اين موضوع منجر به اين مي شود كه تعداد افرادي كه شما را فالو مي كنند افزايش پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.