پنجشنبه ۰۸ خرداد ۰۴

اين شش كار را انجام دهيد تا با استفاده از آن بتوانيد استراتژي بازاريابي ديجيتالي خودتان را ضد ضربه كنيد

وضعيتي كه اخيراً به وجود آمده است؛ منجر شده است كه ما انسان ها مجبور شويم در دنيايي زندگي كنيم كه در بسياري از موارد حتي نمي توانيم از خانه مان خارج شويم! با اين كه اين تغييراتي كه جديداً در دنيا صورت گرفته است و ما مجبور شده ايم كه در خانه بمانيم؛ تغييراتي هستند كه حالت موقتي دارند؛ ولي با اين وجود اثراتي كه بر روي تجارت هاي مختلف مي گذارند؛ اثراتي نيستند كه بتوان به آساني از آنها گذشت!

شيوع ويروس كرونا چهره تجارت ها و بازاريابي ها را در دنيا تغيير داده است. بسياري از تجارت هايي كه در گذشته رونق بسيار خوبي داشته اند؛ امروزه ديگر تنها به صورت آنلاين كار مي كنند. به عنوان مثال بسياري از رستوران هايي كه در گذشته بسيار موفق بودند؛ اين روزها مجبور هستند تا به صورت آنلاين كار خود را انجام دهند و تنها سفارشات را به صورت آنلاين قبول مي‌كنند. در حقيقت، به عقيده بسياري از افراد، تا سال 2030، اوضاع دنيا به احتمال زياد به گونه اي خواهد شد كه بسياري از رستوران ها تنها به صورت آنلاين غذا را مي آورند. بنابراين يكي از بهترين كارهايي كه رستوران ها مي توانند انجام دهند اين است كه سعي كنند تا خودشان را به شكل موفقيت آميزي در اين دوران بحران با تكنيك ها و تكنولوژي هاي جديد وقف دهند تا بتوانند بهتر به مشتريان خدمات ارايه كنند. چون در صورتي كه تجارت ها بتوانند با تكنولوژي موجود خودشان را تطبيق دهند؛ مي توانند انتظار داشته باشند كه در دنياي جديد كه بسياري از تجارت‌ها و بازاريابيها به صورت آنلاين صورت مي گيرد؛ با موفقيت عمل مي‌كنند.

در اين مقاله قصد داريم تا شش توصيه را به شما ارايه كنيم كه با عمل كردن به اين توصيه ها بتوانيد به راحتي در كار تجارت آنلاين موفق شويد.


1) مشخص كنيد كه قرار است به صورت آنلاين، چه چيزهايي را به فروش برسانيد.

اول از همه، بايد مشخص كنيد كه كار شما به صورت آنلاين چيست و سپس بر همين اساس كارتان را ادامه دهيد. مشخص سازيد كه آيا شما يك خرده فروش هستيد؟ يا يك شركت ارايه دهنده خدمات غذايي هستيد؟ و غيره.

اين كار منجر مي شود كه به خوبي براي خودتان آشكار مي شود كه چه چيزي را به صورت آنلاين مي فروشيد و چگونه آن را مي فروشيد! و سپس مي‌توانيد بر اين اساس استراتژي مناسبي را براي بازاريابي اتخاذ كنيد. البته با اين كه تمام استراتژي هاي مختلف براي بازاريابي تقريباً شبيه به هم هستند؛ ولي اين كه شما در ابتدا مشخص كنيد كه مي‌خواهيد كدام دسته از استراتژي را اتخاذ كنيد؛ به شما كمك زيادي مي‌كند تا كارتان را بهتر انجام دهيد. به عنوان مثال، در صورتي كه شما خرده فروش باشيد بايد استراتژي شما به گونه اي باشد كه تمام اقلام مورد نظر را به صورت آنلاين در معرض ديد قرار دهيد و اگر در كار غذا هستيد اوضاع به گونه ديگري است و غيره.

2) خدمات تحويل در منزل براي تجارتتان ايجاد كنيد.

در صورتي كه تجارت كوچكي داريد، يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه تحويل كالاها را به صورت تحويل در منزل ارايه كنيد. اين كار مخصوصاً در دوران كرونا كه تقاضا براي خدمات و محصولات زياد است؛ بسيار به صرفه مي باشد و شما با انجام دادن اين كار مي توانيد توجه مخاطبين و مشتريان را به خودتان جلب كنيد. در صورتي كه شما تجارتي مانند رستوران و غيره داريد؛ مي توانيد اين خدمات را با خدمات ديگري كه آسان تر و با كيفيت تر غذا را به مشتريان تحويل مي دهند همراه كنيد تا به اين شيوه به ارزش و اعتباري كه رستورانتان در ميان مشتريان مختلف دارد؛ بيفزاييد. بنابراين اين كار منجر مي شود كه مشتريان رستوران شما را بشناسند و دفعه هاي ديگر هم از شما خريد كنند.

3) تكنولوژي مناسب براي الكترونيكي خودتان را انتخاب كنيد.

در اين مرحله شما بايد نوع تكنولوژي را كه براي فروختن آنچه كه تجارتتان مي‌خواهد ارايه كند را انتخاب كنيد. اين تكنولوژي مي توانيد يك اپليكيشن يا يك وب باشد، يك سرويس تحويلي باشد  ويا هر چيز ديگري باشد. براي انتخاب كردن تكنولوژي مورد نظر در ابتدا بايد بررسي كنيد كه به چه چيزي احتياج داريد. سپس بايد سعي كنيد كه بدون توجه به تجارتي كه داريد؛ يك سرويس مناسب براي اين كار انتخاب كنيد و حتماً اطمينان حاصل نماييد كه براي خودتان يك سرويس مناسب و قابل اطمينان انتخاب كرده ايد. شما مي توانيد براي اين كار از جستجو و بررسي‌هاي اينترنتي استفاده كنيد. به هر حال، در انتخاب كردن اين تكنولوژي بايد خيلي دقت نماييد و حتماً بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه اين تكنولوژي كه انتخاب كرده ايد؛ در حقيقت مانند اساسي براي كار تجارت آنلاين شما مي باشد.

4) يك وب سايت مناسب براي كار خودتان طراحي كنيد.

يكي از مهم ترين بخش هاي داشتن يك استراتژي مناسب براي برندينگ، اين است كه براي خودتان يك وب سايت طراحي كنيد. هنگامي كه مي خواهيد يك وب سايت براي تجارتتان تهيه كنيد؛ بايد به دو نكته توجه داشته باشيد: نكته اول نوع طراحي و نكته دوم كاربر پسند بودن وب سايت است. در صورتي كه نوع طراحي وب سايتتان مناسب نباشد؛ مشتريان به سرعت وب سايت شما را ترك مي كنند. همچنين در صورتي كه وب سايتتان كاربر پسند نباشد و جو آن به گونه اي باشد كه كاربران نتوانند به خوبي از آن استفاده كنند؛ و در رفتن به منوهاي مختلف و صفحه هاي مختلف به مشكل برخورد كنند؛ احتمال اين كه اين وب سايت را ترك كنند خيلي زياد است. بنابراين شما بايد حتماً اين دو نكته را در طراحي وب سايت درنظر داشته ابشيد. بايد بدانيد كه وب سايت بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به آن سر مي زنند؛ دقيقاً بدانند كه به دنبال چه چيزي مي‌گردند و بنابراين در صورتي كه نتوانند آن چه را كه مي خواهند به راحتي پيدا كنند؛ شما در كارتان شكست خورده ايد.

5) به موضوع جمع آوري كردن داده ها توجه كنيد.

يكي ديگر از موضوعاتي كه بايد به آن توجه كنيد؛ موضوع جمع آوري كردن داده ها مي باشد. اين موضوع مخصوصاً زماني كه مي خواهيد براي تجارت آنلاين خودتان يك استراتژي را توليد كنيد كه در دوران ويروس كرونا هم موثر باشد؛ اهميت ويژه اي دارد. شما به عنوان يك تجارت آنلاين، بايد داده هاي شخصي مربوط به افرادي را كه از شما خريد مي كنند با دقت جمع آوري نماييد و سعي كنيد تا با استفاده از اين داده ها نتيجه گيري هاي مناسبي براي كارهايتان انجام دهيد. اين داده ها به شما كمك مي كنند تا رفتار مشتريان را درك كنيد و اينكه چگونه افرادي هستند، چه خصوصياتي دارند، عادت هاي خريد آن ها چگونه است، چه زماني خريد مي كنند، چه ويژگي هايي دارند و غيره. بنابراين توجه كردن به موضوع جمع آوري كردن داده ها و چگونگي جمع آوري كردن اين داده ها يكي از نكته هاي مهمي است كه شما بايد درنظر داشته باشيد.

6) اينترنت تنها روش بازاريابي نيست!

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه ايترنت تنها روش براي بازاريابي كردن نمي باشد. بلكه براي اين كار روش هاي ديگري هم وجود دارد. به عنوان مثال، شما مي توانيد از بنرهاي چاپي و يا سرويس هاي پست و غيره استفاده كنيد. همچنين شما مي توانيد از دادن كارت هاي تجاري خودتان به صورت مستقيم به مشتريان براي بازاريابي كردن استفاده كنيد. البته بدون ترديد نمي‌توان اين موضوع را درنظر گرفت كه بازاريابي به صورت آنلاين مهم ترين روش براي بازاريابي مي باشد ولي بد نيست كه در برخي از موارد بازاريابي كردن با استفاده از روش هاي معمولي را هم درنظر داشته باشيد چون بازاريابي با استفاده از اين روش مي تواند به شما در كار بازاريابي و تبليغ براي شركتتان كمك كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.